معرفی کتاب؛

«خرده‌جنایت‌های زَناشوهری» طنزی تلخ از امانوئل اشمیت

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۱۳۰
«خرده‌جنایت‌های زَناشوهری» طنزی تلخ از امانوئل اشمیت
کتاب «خرده جنایت‌های زناشوهری»، داستان زوجی است در پی حقیقت. در این نمایشنامه اریک امانوئل اشمیت با طنزی سیاه، تحلیل ظریف از دلدادگی و زندگی زناشویی ارائه می‌دهد و خواننده متحیر و شگفت‌زده را هر لحظه غافلگیر می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اریک امانوئل اشمیت نویسنده، نمایش ‌نامه‌ نویس و فیلسوف فرانسوی است. نوشته‌های او به ۴۳ زبان دنیا منتشر شده و نمایشنامه‌های او در بیش از ۵۰ کشور روی صحنه رفته‌است. وی دکترای فلسفه نیز دارد. چندین جایزه تئاتر مولیر فرانسه، جایزه بهترین مجموعه داستان گنکور، جایزه آکادمی بالزاک همراه بسیاری از جوایز فرانسوی و خارجی از جوایز اهداشده به اشمیت است. نمایش نامه و مجموعه داستان های او به زبان فارسی منتشر شده است.

خلاصه داستان «خرده جنایت‌های زناشوهری» به شرح زیر است:

ژیل بر اثر حادثه ای مرموز دچار فراموشی می شود. همسرش لیزا او را به خانه می آورد اما ژیل حافظه اش را از دست داده است و سعی می کند از صحبت ها و تعریف های همسرش گذشته را بازسازی کند و هویت خود را باز یابد. اما آیا لیزا به او دروغ نمی گوید تا تصویر دیگری از زندگی زناشویی شان ارائه دهد؟ اصلا این زن کیست؟ آیا حقیقت دارد که همسر اوست؟

«خرده جنایت های زناشوهری» داستان زوجی است در پی حقیقت. در این نمایشنامه اریک امانوئل اشمیت با طنزی سیاه، تحلیلی ظریف از دلدادگی و زندگی زناشویی ارائه می دهد و خواننده را متحیر و شگفت زده هر لحظه غافلگیر می کند.

بخش‌هایی از کتاب:

 اسم شلوغی کاغذهای انبار شده روی میزت رو گذاشتی "نظم بایگانی تاریخی". دائم می گی که کتابخونه ی بدون خاک مثل کتابخونه های اتاق انتظاره. همین چند وقت پیش با اطمینان ادعا می کردی که خرده های نون اشک های نون هستن که وقتی می بریمشون از شدت درد از چشم هاش سرازیر میشه. نتیجه اینکه تو دل مبل ها و تخت ها پر از غم و غصه است.

وقتی خشونت وارد یک زندگی میشه، دیگه چه فرقی داره کی بروزش میده

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز