بحث بررسی واکسن های ایرانی کرونا به برنامه «ایران امروز» رسید

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۹:۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۹۷۸۸
بحث بررسی واکسن های ایرانی کرونا به برنامه «ایران امروز» رسید
برنامه «ایران امروز» با حضور صاحب نظران و کارشناسان به بررسی واکسن های ایرانی کرونا و مقایسه اثربخشی آنها با نمونه های خارجی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «ایران امروز» یکشنبه ها گفت: واکسن های ایرانی که علیه کرونا در کشور ساخته شدند از نظر ایمنی و اثربخشی منطبق بر استانداردهای جهانی هستند و واکسیناسیون با آنها به عنوان یک وظیفه اجتماعی مهر تاییدی بر توان علمی ایرانی است.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که سابقه واکسن سازی دارد و با برنامه واکسیناسیون کشوری تاکنون توانسته است بیماری‌هایی همچون فلج اطفال، آبله، سرخک و بسیاری دیگر از بیماری‌های عفونی را شکست دهد. 

پاتیمار افزود: از زمان ساخت واکسن‌های علیه کرونا در جهان، ایران نیز به سمت تولید واکسن ضد کرونا حرکت کرد تا در این مسیر بتواند زودتر به دوران پیش از کرونا بازگردد.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: در حال حاضر چند واکسن ایرانی مراحل تحقیقاتی خود را گذرانده و وارد چرخه واکسیناسیون علیه کرونا شده‌اند و در کنار واکسن‌های وارداتی، عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند، از همین رو ما در برنامه میزبان دکتر آمیتیس رضایی رئیس تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران و دکتر سعید کلانتری متخصص عفونی و محقق تحقیقات بالینی واکسن رازی و استاد دانشگاه می شویم و در همین خصوص بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» یکشنبه ها از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای محمدرضا درویش و هماهنگی اکرم خیر خواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز