رضا حاجی پور: وزارت ‌بهداشت باید در کنار آموزش ‌و پرورش باشد

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۰:۳۸:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۰۸۲۳
رضا حاجی پور: وزارت ‌بهداشت باید در کنار آموزش ‌و پرورش باشد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد وزارت بهداشت باید در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار آموزش‌وپرورش حضور داشته باشد و مدیران کمک مالی لازم برای تحقق پروتکل‌ها را دریافت کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا حاجی پور در مصاحبه‌ای تلفنی با بخش "باسخنگویان" در مجله خبری تحلیلی "رویداد" رادیو گفت‌وگو ابتدا به رای اعتماد مجلس به سومین وزیر پیشنهادی وزارتخانه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دو بزرگوار قبلی از بدنه این وزارتخانه نبودند.

وی افزود: دغدغه اعضای کمیسیون این بود که وزارتخانه‌ها محور آینده کشور را در دست دارند و وزیر انتخابی نیز پله‌های آموزشی را درون وزارتخانه طی کرده است.

حاجی پور آموزش و پرورش را دچار چالش‌های متعدد دانست و تاکید کرد که مجلس انتظار ندارد این مشکلات به سرعت توسط وزیر جدید حل و فصل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: تصمیم گیرنده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی، ستاد کرونای کشور است که شیوه نامه‌هایی را مشخص کرده است؛ خاصه برای مراکز آموزشی و پرورشی و دانشگاهی و لذا در راستای اجرای این پروتکل‌ها، نیازمند حمایت‌هایی هستیم.

حاجی پور در عین حال تاکید کرد مدیران مدارس باید حمایت‌های مالی حداقلی را در راستای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی دریافت کنند تا در جهت حفظ جان فرزندان کشور صرف کنند.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: وزارت بهداشت و درمان باید در کنار مدارس باشد چراکه شیوه نامه‌های بهداشتی را آن‌ها تدوین کرده‌اند و باید به صورت روزانه و با دقت چک شود.

حاجی پور خاطرنشان کرد: بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان انتظار دارم یک گروه به صورت روزانه مدارس را چک کنند تا همه امکانات بهداشتی مهیا باشد تا مبادا ضربه ببینیم.

انتهای پیام//

نظر شما