چهره‌ها و اخبار مهم فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت

جای خالی خالق لیلا و اجاره نشین‌ها در این روزهای سینما/ این سینما دیگر نه سعدی دارد نه رضا تفنگچی نه آقای بازیگر/ تولد سلطان شبان بدون بانوی محبوب من!/ رئیس صدا و سیما جدی شد!

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۷:۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۱۰۵۲
جای خالی خالق لیلا و اجاره نشین‌ها در این روزهای سینما/ این سینما دیگر  نه سعدی دارد نه رضا تفنگچی نه آقای بازیگر/ تولد سلطان شبان بدون بانوی محبوب من!/ رئیس صدا و سیما جدی شد!
در هفته‌ای که تولد علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مهدی هاشمی و... را در خانواده سینما جشن گرفتیم بیش از گذشته جای خالی سعدی سینمای ایران احساس شد.

اجاره نشین هفته؛ خالق اجاره نشین‌ها 

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای ایران است چرا که نه تنها به عنوان یک فیلمساز، خالق آثاری ماندگار می باشد که او به عنوان یک خالق صاحب سبک در سینما ادبیات متفاوتی را در فیلم سازیش برای ایران به ارمغان آورده است.

کارگردان فیلم‌های لیلا، هامون، پری، اجاره نشین‌ها، سنتوری و ...یکی از فیلمسازان موج نوی ایران محسوب می‌شود که بسیاری از بازیگران با آثار او صاحب اسم و رسم و معروفیت و محبوبیت شدند. جای خالی او در میان فیلمسازان این روزها محسوس است و امید است که به زودی با فیلمی دیگر او را دوباره فعال ببینیم. داریوش مهرجویی صاحب چهار سیمرغ جشنواره فیلم فجر شده است.

سلطان هفته؛ بازیگر سلطان و شبان، مهدی هاشمی

photo1638965433

درحالی مهدی هاشمی کیک تولدش را فوت می‌کند که همسر سابقش بانوی محبوب من را روی صحنه تئاتر شهر دارد. گلاب آدینه و مهدی هاشمی که سال‌ها پیش با سریال ماندگار سلطان شبان یک از موفقیت‌ترین مجموعه های نمایشی را تجربه کردند این روزها با کمی فاصله موفق های یکدیگر را تماشا می کنند.

مهدی هاشمی بازیگر کارگردانان بزرگی چون بهرام بیضایی و ... از سال 1358 با فیلم زنده باد خسرو سینایی وارد سینما شد و بعد از آن با بزرگانی چون شاهپور قریب،رخشان بنی اعتماد،مرضیه برومند، داریوش فرهنگ، علی رفیعی و... همکاری کرد و با روزگار غریب کیانوش عیاری درخشید.او به این دلیل یکی از چهره های هفته ی خبرگزاری برناست که روز 16 آذر ماه کیک تولد فوت می کند.

سعدی هفته؛ سعدی سینمای ایران 

علی حاتمی

کمتر کسی است که جایگاه و تاثیر علی حاتمی را در سینمای ایران نداند و نشناسد. این فیلمنامه نویس کاربلد که متاسفانه سینمای ایران خیلی زود او را از دست داد در مدت زمان کوتاه زندگی اش به خاطر سبک فیلمسازی و دیالوگ نویسی ماندگارش جایگاهی مهم در سینمای ایران دارد.

او که سالها ها در دنیای تئاتر فعال بود با حسن کچل وارد سینما شد و با طوقی، بابا شمل،سوته دلان ادامه داد و با سریال هزار دستان که یکی از اتفاقات مهم سریال سازی در کارنامه این کارگردان حاجی واشینگتن، کمال الملک، دلشدگان و .. است.

یادش گرامی باد.

تکذیب هفته؛ انصراف بهرام رادان از «تیک آبی»

بهرام رادان

چند روزی خبر از اولین تجربه مجری گری تهیه کننده گربه سیاه به گوش رسید که او این ماجرا را تکذیب کرد.

در روز هایی که تقریبا همه بازیگران ستاره کار اجرا را تجربه کرده اند بهرام رادان خبر اجرای «تیک آبی» را تکذیب و اعلام کرد که فعلا تصمیم ندارد وارد حوزه اجرا شود.جالب اینکه رادان چند روز پیش در شب اکران خصوصی فیلم گربه سیاه خبر اکران فیلمش را تکذیب کرد.

عدد هفته؛ یازده

برنامه یازده

عدد هفته 11 چرا که دو چهره بی بدیل فوتبال ایران یکی شماره 8 و دیگری شماره 11 این روزها در حال اجرای برنامه ای پر سر و صدا در پلتفرم فیلمنت هستند. 

علی کریمی و خداداد عزیزی که از نخبه های فوتبال ایران محسوب می شوند و در کارنامه هر دو توپ طلای مرد آسیا دیده می شود حالا در قامت مجری تیزهوشی شان را به رخ می کشند.

حرکات موزون هفته؛ رضا نیکخواه

رضا نیکخواه

شاید تمام مخاطبان برنامه جوکر در نگاه اول با دیدن رضا نیکخواه متعجب شدند اما او بعد از گذشت قسمت اول به ستاره ای تبدیل شد که حتی دیگر چهره های حاضر در جوکر عاشقش شدند. رضا نیکخواه با انجام حرکات موزون در جوکرِ احسان علیخانی با اجرای سیامک انصاری فاز جدیدی از توانمندی هایش را به معرض اجرا در آورد.

قول و قرار هفته؛ قول رئیس صدا و سیما

پیمان+جبلی

رئیس رسانه ملی: صدا و سیما روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز