تلویزیون از ورود نگاه‌های تازه باید حمایت کند/ شهره لرستانی از نویسندگانی که همزمان چند سریال می نویسند می گوید!

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۵۱۹
تلویزیون از ورود نگاه‌های تازه باید حمایت کند/ شهره لرستانی از نویسندگانی که همزمان چند سریال می نویسند می گوید!
شهره لرستانی با اشاره به اینکه امروز تلویزیون در انحصار یک گروه خاص با نگاه‌هایی تکراری قرار گرفته تأکید کرد که رسانه ملی نباید در انحصار یک گروه خاص باشد.

شهره لرستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اصولاً رسالت تلویزیون سرگرمی‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی است اما متأسفانه تلویزیون ما سال‌های سال است که از این رسالت فاصله گرفته و به خاطر همین است که مردم کم‌کم از آن دور می‌شوند و اگر قرار است تلویزیون جایگاه خود را حفظ کند باید کمی درها را برای فکرها و ایده‌های تازه باز بگذارد تا از این تکرار که فقط چند نویسنده، تهیه‌کننده یا کارگردان را قبول دارند فاصله بگیرد.

لرستانی خاطرنشان کرد: تلویزیون باید اجازه دهد تا جلوی باندبازی‌ها گرفته شود، امروز در رسانه ملی وضعیتی حاکم است که برای هر مدیر فقط دوست و نزدیکانش مورد تأیید است. باید وضعیتی به وجود بیاید هر کسی که اثری ارزشمند دارد، امکان کار داشته باشد و به نوعی تلویزیون باید از ورود افراد جدید با افکاری تازه حمایت کند. امروز اغلب قصه‌های تلویزیون سال‌هاست که شبیه به هم است چون شورایی در تلویزیون وجود دارد که از ورود نگاه‌های تازه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با وجود اینکه سابقه ساخت 6 تله‌فیلم و یک سریال 26 قسمتی با عنوان «ماجراهای خاله دنا و شپلک» را در کارنامه‌ام دارم و همه‌ این آثار هم خیلی بهتر از بازی‌هایم بوده‌اند 8 سال است که هر طرحی به هر شبکه‌‌ای از تلویزیون ارائه داده‌ام، رد شده است. پیش‌تر هم در شبکه پنج در یک مصاحبه زنده این مسئله را مطرح کردم اما همانجا به من قول دادند که این شبکه مشکلی برای همکاری با من نخواهد داشت، باز هم 3 کار به شبکه پنج ارائه دادم اما هیچ‌کدام به نتیجه‌ای نرسید. اگر قرار است رسانه ملی مردمی باشد و آثاری ماندگار خلق شود باید دروغگویی، باندبازی و فساد مالی از تلویزیون حذف شود. اینکه من باید یک نقش ایفا کنم و بعد باید چندین نقش دیگر هم بازی کنم تا دستمزدم را بگیرم خیلی غیرمعقول است و امیدوارم رئیس جدید صداوسیما به عملکرد مدیران میانی و دیگر تصمیم‌گیرندگان نظارتی جدی داشته باشد.

وی افزود: نویسنده‌ای که همزمان در چند پروژه فعالیت می‌کند و بعد بلافاصله به پروژه‌های دیگر منتقل می‌شود نمی‌تواند چندین نگرش داشته باشد و طبیعتاً تلویزیون دچار یکنواختی می‌شود و همه چیز به تکرار می‌افتد. اگر قرار است تلویزیون با آثارش مخاطب جذب کند باید لاجرم از افکار و نگاه‌های تازه‌نفس حمایت کند و طبیعتاً رسانه ملی نباید رسانه انحصاری یک گروه خاص باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز