نقد و بررسی کتاب «در دوردست» در «سیم و زر»

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۰۹:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۳۱۹۰
نقد و بررسی کتاب «در دوردست» در «سیم و زر»
ترجمه «در دوردست» اثر هرنان دیاز در برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ نقد بررسی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نقد و بررسی ترجمه وحید پورجعفری از کتاب «در دوردست» هرنان دیاز محتوای تازه‌ترین برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ است که امروز( دوشنبه ۲۲ آذر ) پخش می‌شود.

در تازه‌ترین برنامه رادیویی «سیم و زر» کارشناس مجری؛ امین خرمی به نقد و بررسی کتاب "در دوردست" اثر هرنان دیاز با وحید پورجعفری؛ مترجم این اثر گفت‌وگو می‌کند. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و به همت گروه کتاب  از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 «در دوردست» داستان دو برادر است که به دلایل مشکلات مالی از سوئد به آمریکا می خواهند مهاجرت کنند. اما در سفری که به آمریکا دارند، یکی از برادران ناپدید می شود و برادر دیگر سفر را رها می کند تا برادرش را پیدا کند.

هرنان دیاز نویسنده آمریکایی متولد 1973است.اولین رمان او ، "در دوردست" ، در بین برترینهای publisher weekly سال 2017 و نامزد جایزه پن/فاکنر و پولیتزر بود.، او همچنین نویسنده "بورخس ، بین تاریخ و ابدیت" (برنده جایزه وایتینگ) است و یک مجله آکادمیک را برای دانشگاه کلمبیا ویرایش می کند. کار او توسط کابینت ، نیویورک تایمز ، کنیون رویو و جاهایی دیگر منتشر شده است.

هرنان دیاز نویسنده این‌کتاب متولد آرژانتین است، اما کودکی‌ خود را در سوئد گذرانده و طی سال‌های اخیر در نیویورک زندگی می‌کند. او در نخستین رمانش، «در دوردست»، راوی تنهایی انسان است و مفهوم انزوا و دلتنگی را به تصویر کشیده است.

«در دوردست» داستان نوجوانی به‌نام هاوکن است که می‌کوشد همراه برادرش از گوتنبرگ سوئد راهی نیویورک شود. اما در شلوغی بندر برادرش را گم می‌کند و از کشتی کالیفرنیا سر درمی‌آورد. نه انگلیسی بلد است نه پولی در بساط دارد، اما مصمم است هرطور شده برادرش را پیدا کند.

در ادامه داستان، هاوکن پای پیاده به راه می‌افتد و سفری را آغاز می‌کند که سرشار از لحظات ناب است. سفری که به سلوکی درونی پیوند می‌خورد و سرانجام از هاوکن نوجوان، مردی تنها و دردمند می‌سازد که پناهگاه زیرزمینی خودش را به ارتباط با آدم‌ها ترجیح می‌دهد...

این رمان نخستین بار سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه‌ پولیتزر و جایزه‌ پن فاکنر راه پیدا کرد و برنده‌ چندجایزه‌ ادبی دیگر، ازجمله جایزه‌ «ویلیام سارویان» شد.

برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز