عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کف حقوق معلمین در قانون رتبه‌بندی، هشت میلیون تومان در نظر گرفته شده است

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۳:۴۴:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۴۳۳۷
کف حقوق معلمین در قانون رتبه‌بندی، هشت میلیون تومان در نظر گرفته شده است
حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلم‌ها شامل بازنشستگان مهرماه نیز خواهد شد، گفت: بودجه این قانون 12 هزار و 500 میلیارد تومان است و کف حقوق معلم هشت میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‎‌وگو در خصوص مطالبه معلمان برای اجرای قانون رتبه‌بندی با حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به تأکیدات آموزه‌های دینی بر جایگاه معلم به‌عنوان شغل انبیاء درعین‌حال تصریح کرد: متأسفانه در مقام عمل، به‌ویژه در چند سال اخیر به این مهم توجه نشده است. قبلاً دانش‌سراها و تربیت‌معلم‌ها وجود داشت اما دررابطه‌با ارزش‌گذاری این مهم را فراموش کرده‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه مهم‌ترین بخش یک جامعه که زیرساخت کشور نیز محسوب می‌شود موضوع معلمان و مدارس است، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش یک وزارت‌خانه 50 میلیون‌نفری محسوب می‌شود اما در بین وزارت‌خانه‌ها کوچک‌ترین ساختمان را دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اذعان به اینکه موضوع معیشت معلمان کم‌رنگ دیده شده است، بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش قصد داشت بسیاری از این مشکلات را مرتفع کند اما بسیاری از زیر نظام‌های آن نوشته نشد.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان نیز عنوان کرد: در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان قرار است شان و جایگاه معلم ارتقاء پیدا کند. همچنین توجه به معیشت معلمان نیز یکی از محورهای اصلی قانون مذکور است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان سال گذشته به مجلس آمد عنوان کرد: متأسفانه بودجه‌ای که برای لایحه از سوی دولت دوازدهم در نظر گرفته شده بود بسیار ناچیز بود و صرفاً پنج هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه را در دو فوریت تصویب کرد تا با تغییر دولت لایحه به دولت بازنگردد. در این مدت کمیسیون وقت زیادی برای تصویب لایحه و تأمین بودجه گذاشت و نهایت هفته گذشته این لایحه با اصلاحاتی که انجام گرفت با اعتبار 12 هزار و 500 میلیارد تومان راهی صحن شد و از 31 شهریور تاریخ اجرا قرار داده شود تا معلمانی که از مهرماه بازنشسته می‌شوند را هم شامل شود. کف حقوق معلم‌ها در این قانون هشت میلیون تومان است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز