حسن نجاریان در گفت وگو با برنا تشریح کرد

راز موفقیت بازیگران در آثار تاریخی

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۰۲۰
راز موفقیت بازیگران در آثار تاریخی
حسن نجاریان تهیه کننده «جشن سربرون» تاکید کرد که تلاش و نوع ایفای نقش بازیگر در ژانر تاریخی باعث موفقیت او در این آثار می شود اما در هر صورت کارگردان تصمیمات نهایی را برای نگه داشتن بازیگر یا عدم انتخاب او می گیرد.

حسن نجاریان تهیه کننده آثاری چون « خورشید گرفتگی» و «جشن سر برون» در پاسخ به این سوال که با توجه به سختی ایفای نقش در آثار تاریخی و بیان  لحن و ادبیات متفاوت در این ژانر آیا همه بازیگران برای ایفای نقش‌های تاریخی و کلاسیک مناسب هستند و می‌توانند از پس آن بر بیایند؟ یا خیر به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: این موضوع بستگی به بازیگر، تلاش و نوع ایفای نقش او دارد اگر کارگردان بتواند از بازیگر بازی درستی بگیرد و بازیگر نیز با تلاش و دقت نقش را پیش ببرد می تواند در آثار تاریخی موفق شود.

در این خصوص که چرا برخی بازیگران در نقش‌های تاریخی با همان لحن و ادبیات سریال‌های روز به ایفای نقش می‌پردازند آیا چنین امری موجب نقص می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: به نظر من اگر کارگردان با ایفای نقش و نوع لحن بازیگر در این ژانر موافق نباشد اما ایرادی نگیرد و اجازه دهد تا او به ادامه نقش خود بپردازد به شدت نقص به شمار می آید و ضعف کار محسوب می شود اما اگر تمام حرکات بازیگر از نوع بیان تا بازی او طبق نظر کارگردان باشد می توان گفت باز چنین چیزی نظر کارگردان بوده است و درواقع همه چیز به تصمیمات او بستگی دارد.

حسن نجاریان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا در سریال «جشن سربرون» با این اتفاق مواجه شده است یا خیر اظهار داشت: خیر! نویسنده «جشن سربرون» با نگارش دقیق  و درستی که داشتند سعی کردند تا لحن ها و نوع گویش را به نوعی نگارش کنند تا بازیگران بتوانند با لحن متفاوت درواقع نه آنقدر مغلق و نه پر طمطراق کلمات را بر سر زبان بیاورند. علاوه بر این ها نیز مجتبی راعی کارگردان این مجموعه با تمام توان با بازیگران تمرین و تکرار داشتند و ما امیدوار هستیم که این سریال بتواند جذب مخاطب داشته باشد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز