خطر شیوع امیکرون و موج ششم کرونا در "برنامه تهران۲۰"

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۰:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۸۸۶۰
خطر شیوع امیکرون و موج ششم کرونا در برنامه تهران۲۰
تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی دوعاملی است که می تواند مانع از ابتلا به کرونا شود.

به گزارش گروه فرهنگ وو هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه " تهران 20"، پنجم دی ماه، با حضور دکتر" حسن ابوالقاسمی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) به بررسی خطرات ناشی از امیکرون و موج ششم کرونا پرداخت.

دکتر"حسن ابوالقاسمی" به تفاوت علائم در مبتلایان به سویه جدید امیکرون با دلتا اشاره کرد و توضیح داد: علائمی شبیه به سرماخوردگی نظیر عطسه، گلو درد و سر درد مشاهده شده. بنابر این اگر افراد با این علائم رو به رو شدند سعی کنند که در جمع و دورهمی ها حضور نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در خصوص تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا تصریح کرد: آمار هایی که به صورت روزانه از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می شود، آمارهای کاملا دقیقی است. بخاطر دارید که در یک بازه زمانی در همین بیمارستان بقیه الله(عح) نزدیک به 600 تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم که الان به یک بخش کاهش پیدا کرده و این نشان دهنده محدود شدن تعداد بیماران می باشد.

وی افزود: البته این موارد نباید در مردم اطمینان خاطر حاصل نماید تا از رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش دهند. چراکه این اتفاق در کشورهای اروپایی مثل انگلیس، ایتالیا و آلمان دیده شد.

دکتر "ابوالقاسمی" ادامه داد: در کشورهای اروپایی به دلیل واکسیناسیون سراسری که صورت گرفت، خیالشان از بابت ابتلا به کرونا راحت شد و پروتکل های بهداشتی را به حداقل رساندند که نتیجه اش را در حال حاضر با موج های جدید کرونایی در اروپا می توان مشاهده کرد.

عضو کمیته علمی کرونا متذکر شد: تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی دوعاملی است که می تواند مانع از ابتلا به کرونا شود اما باید توجه داشت که هردو عامل می بایست مورد اجرا قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در خصوص افزایش مبتلایان و آمار مرگ و میر آمریکا توضیح داد: شرایط موجود در آمریکا به دلیل آن است که تعداد قابل توجهی از مردم آمریکا به دریافت واکسن توجهی ندارند و بعضا انتقادهایی به نوع واکسن های ضعیف شده وارد کردند چراکه تا به حال سابقه تزریق از این نوع واکسن را نداشته اند و برخی هم بنا به باورهای اشتباه مدعی شده بودند که یک سری چیپست هایی از طریق تزریق این واکسن ها وارد بدن انسان ها می شود.

دکتر"حسن ابوالقاسمی" در پاسخ به سوال مخاطبان برنامه با مضمون آن که آیا خانم های باردار می توانند واکسن کرونا دریافت کنند یا خیر؟ اظهار داشت: خانم های باردار حتما باید واکسن بزنند، موارد زیادی را مشاهده کردیم که خانم های باردار واکسن نزدند و مبتلا به این ویروس شدند. از طرفی تا به حال خطر هیچ یک از واکسن های کرونا برای خانم های باردار ثابت نشده، بلکه مشاهده کردیم تمام خانم های بارداری که واکسینه شده اند فرزندان سالمی به دنیا آورده اند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز