واکاوی فلسفه‌ی ذهن در «چرخ»

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۴:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۹۹۹۱
واکاوی فلسفه‌ی ذهن در «چرخ»
شصت‌ونهمین قسمت فصل هشتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰، با بررسی موضوع فلسفه‌ی ذهن و ارتباط آن با علوم شناختی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در بخش‌ «تازه‌ها»ی این قسمت از «چرخ»، کسری کریمی‌طار و امیر گلخانی، کارشناس بازی‌های ویدئویی، تازه‌ترین بازی‌های ویدئویی را معرفی خواهند کرد. در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» هم پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی با دکتر احمدرضا همتی‌مقدم، مدیر گروه فلسفه‌ی ذهن موسسه‌ی آموزشی علوم شناختی درباره‌ی فلسفه‌ی ذهن گفت‌وگو خواهد کرد. فلسفه‌ی ذهن یکی از شاخه‌های فلسفه است که هستی‌شناسی، چیستی و وابستگی اندیشه و تن و خودآگاهی را بررسی می‌کند. در واقع فلسفه‌ی ذهن حوزه‌ای از فلسفه است که تلاش می‌کند فهمی نظام‌مند و جامع از ذهن ارائه بدهد. تلاش این نوع از فلسفه، شناختن ماهیت ذهن، کارکرد و کشف رازهای آن است. پرسش‌های اساسی که در مبحث فلسفه‌ی ذهن مطرح می‌شود، این‌هاست: آگاهی انسان چیست؟ آیا آگاهی ما در طبیعت است؟ آیا آگاهی می‌تواند تکثیر شود؟ آیا ذهن دیگر وجود دارد؟

 در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی پویا پاک‌نژاد با دکتر جهانفر ابویی، مدیر پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام //

نظر شما