کتاب «مبانی عرفان و تصوف» در «کیمیای کلمات» ورق می خورد

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۰۰۰۲
کتاب «مبانی عرفان و تصوف» در «کیمیای کلمات»  ورق می خورد
برنامه «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه ۱۰ دی ماه به معرفی و بررسی کتاب «مبانی عرفان و تصوف (رشته زبان و ادبیات فارسی‌) »؛ نوشته قاسم انصاری اختصاص دارد .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی کتاب "مبانی عرفان و تصوف"  تالیف دکتر قاسم انصاری می‌پردازد.

کتاب مبانی عرفان و تصوف نوشته قاسم انصاری, توسط انتشارات دانشگاه پیام نور به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: فلسفه و منطق, اساس عرفان تلفیق دو تفکر اصالت ماده و اصالت معنویت, عرفان و تصوف به سادگی و صراحت است .

مبانی عرفانی ، احوال عارفان ، اصطلاحات و طریقه‌های تصوف، مقولاتی است که نگارنده در این کتاب به تفصیل از آن سخن به میان آورده است .وی ابتدا تعاریفی کلی و جامع از اصول عرفانی به دست می‌دهد ;سپس شرح حال زندگانی ۶۶نفر از عرفای نامدار ایران و عقاید آن‌ها را باز می‌گوید که از آن جمله‌ می توان جامی، رابعه عدویه، عراقی، عین القضاه همدانی، سنایی غزنوی، ابن فارض حموی و ابوسعید ابی الخیر  را نام برد در پی آن مخاطبان، با شرح اصطلاحات و تعبیرات مهم عرفانی آشنامی‌شوند .طریقه‌ها و شیوه‌هایی که صوفیان و عرفا برای تهذیب نفس به آن تاسی می‌کنند پایان بخش مطالب کتاب است .

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز