علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با برنا

جهت‌گیری وزیر ارشاد در حوزه فرهنگ به نسبت درست و قابل دفاع است

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۶:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۱۵۹۰
جهت‌گیری وزیر ارشاد در حوزه فرهنگ به نسبت درست و قابل دفاع است
علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسون اجتماعی، معتقد است که مردم باید آرام و خوش زندگی کنند و به شرایط ایده‌آل از سعادت و رضایت از زندگی در کشور خود برسند و هنرمندان و ابزار هنر در اختیار این هدف قرار گیرد.

علی اصغر عنابستانی، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی، درخصوص عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا اظهار داشت: نمی‌توان عملکرد یک حوزه بسیط را در این دو، سه ماه خیلی ارزیابی کرد. چیزی که به چشم می‌آید، این است که گرایش عمومی و جهت گیری وزیر وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ به نظر من به نسبت درست و قابل دفاع است. نگاه مناسب و خوبی به هویت ملی و اعتقادات و باورهای ملی دارند و طبیعتا هویت ملی، مجموعه اعتقادات و باورهای یک کشور است و هویت دینی هم جزئی از آن است.

وی ادامه داد: من جهت‌گیری‌ها را مثبت می‌بینم اما هنوز نمی‌توان کامل ارزیابی کرد. با توجه به جهت‌گیری‌های کلی وزیر می‌توانیم امیدوار باشیم در دوره ایشان به یک دوره تعالی فرهنگی هم در حوزه فرهنگ دینی و ملی و یک دوره شکوفایی هنر ملی در مباحث ملی کشور برسیم.

عنابستانی درباره اولویت‌بندی انتظارات تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ناکارآمدی‌های اقتصادی که در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، به نوعی سرمایه اجتماعی ساختار حکومت و کشور از دست رفته است. آن چیزی که در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به صورت جدی باید کار شود، بحث انسجام و وحدت ملی و بازگشت آن به کشور است ، یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد باید سرفصل‌هایی از نیاز های امروز فرهنگی کشور و انسجام را ایجاد کند و بعد برای تحقق سرفصل‌ها چه در حوزه فیلمسازی و دیگر هنرها و ساختار رسانه و حتی در حوزه‌ رسانه‌های مجازی برنامه‌ریزی کند و هنر و همه‌ی ابزار‌های موجود در اختیار این سرفصل‌ها قرار گیرد تا نسل جوان با ریشه تاریخی که به آن متصل است، امید صحیحی به آینده داشته باشد و استحکامی که ناشی از ریشه دواندن در تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی دارد همراه شود با امید به آینده تا ان‌شاءالله این نسل بتواند این کشور را بهتر از این اداره کند.

این نماینده مجلس درخصوص اقدامات در حوزه موسیقی و فیلم به لحاظ حساس‌تر بودن تصریح کرد: ما هم در حوزه موسیقی و هم فیلم داشته‌های غنی داریم و در حوزه موسیقی، کشوری هستیم که فرهنگ آن به سال‌ها و هزاره‌ها بر می‌گردد و می‌توانیم آن را در خدمت هدف‌گذاری برای تعالی کشور قرار دهیم تا در کنار هم معنا پیدا کنند.موسیقی می‌تواند برای تزریق نشاط و شادابی و امید و همچنین برای تزریق آرامش بسیار ابزار خوبی باشد. استفاده از ابزارهای هنری مثل موسیقی و فیلم، بسیار به هدف‌گذاری که اشاره کردم، کمک می‌کند. متاسفانه کشور ما در مشکلات اقتصادی فراوانی گرفتار است و حتما باید همه این هنرها در خدمت قرار گیرد تا روحیه، اعتماد به نفس، آرامش و امید به آینده تجدید شود و در کنار آن اقداماتی که دولتمردان در حوزه اقتصاد شروع به انجام دادن کرده‌اند، دست به دست هم دهد و کشور به یک شرایط مطلوب برسد.

او در پایان گفت: مردم باید آرام و خوش زندگی کنند و به شرایط سعادت و رضایت از زندگی در کشور خود برسند و این ضرورت دارد که هنرمندان و ابزار هنر مانند سینما و موسیقی و سایر ابزارها در اختیار این هدف قرار گیرد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز