شاعر «قاسم هنوز زنده است» در سلام تهران

با شهادت حاج قاسم، همه مردم ایران خانواده شهید شدند

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۹۱۹
با شهادت حاج قاسم، همه مردم ایران خانواده شهید شدند
شاعر جوان انقلابی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره شعر معروف خود در وصف سردار دلها گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  میلاد عرفان‌پور در برنامه «سلام تهران» با بیان اینکه شاعر بودن یک تصمیم نیست و از قبل اتفاق نمی‌افتد، گفت: از کودکی سروده‌هایی داشتم، اما در ۱۳ سالگی اولین شعرهای قاعده‌مند خود را نوشتم؛ از آن پس در قالب‌های مختلف شعر سرودم و دبیرهای خوش‌ذوق در مدرسه مرا تشویق کردند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۳ سال بعد از شروع، به قالب رباعی گرایش پیدا کردم، اظهار داشت: در قالب‌های ترانه و تصنیف هم کار کرده‌ام، اما بیشتر روی رباعی تمرکز دارم.

سراینده شعر «از آخر مجلس شهدا را چیدند» که مورد اقبال رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، درباره این قطعه ادبی خود، گفت: قطعات مختلف این شعر را چندین سال در ذهن خود کامل کردم. وقتی خانواده شهید زاداکبر به دیدار رهبر انقلاب می‌روند، تصویر شهید را همراه نداشته‌اند، دوستان یک تصویر از این شهید که این رباعی پس‌زمینه آن بوده را پرینت می‌گیرند و حضرت آقا آنجا این شعر را می‌بیند. من این شعر را سال 87 برای شهدای انفجار حسینیه ره‌پویان شیراز سروده بودم و خوشحالم بعد از ۷ سال دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

عرفان‌پور با بیان اینکه صمیمیت حاج قاسم با تمام مردم ایران به گونه‌ای بود که نیاز به دیدار از نزدیک نبود و مردم با چشم دل خود او را می‌دیدند، گفت: وقتی سردار رفت همه خود را خانواده شهید می‌دانستند. من در یکی از مراسم‌های عزاداری خدمت مقام معظم رهبری، دیدار مختصری با این شهید عزیز داشتم.

این شاعر درباره قطعه «قاسم هنوز زنده است» گفت: صبح روز جمعه که از طریق تلویزیون متوجه شهادت ایشان شدیم، همانند همه مردم در شوک بودیم. بعد از یک یا دو ساعت به سبب شاعر بودن و مسئولیت در مرکز موسیقی حوزه هنری به آنجا رفتم تا با انجام کاری، دین خود را به سردار دلها ادا کنم. به لطف خودش این شعر آماده و با کمک غلامرضا صنعتگر و دکتر چراغعلی تولید شد.

این شاعر جوان به درخواست مجری «سلام تهران» رو به دوربین و خطاب به سردار دلها، گفت: شما دهقان‌زاده‌ای  از یکی از روستاهای کرمان بودید؛ با همّت و اخلاص خود به جایگاهی رسیدید که الان نگاه ما به انظار شما از کارهای فرهنگی نهادهای فرهنگی بالاتر است. به ما هم کمک کنید تا به این اخلاص برسیم.

عرفان‌پور با قبول مشارکت در پویش «به عشق حاج قاسم» برنامه «سلام تهران»، تصریح کرد: اگر بنده بتوانم در حوزه استعداد و مسئولیت خود کاری کنم که سرباز مردم و کشورم باشم، برای شادی روح حاج قاسم خواهد بود‌.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز