ویژه برنامه سالگرد جهان پهلوان تختی در به «اضافه ورزش»

۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - ۱۰:۲۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۳۲۴۹
ویژه برنامه  سالگرد جهان پهلوان تختی در به «اضافه ورزش»
برنامه امروز «به اضافه ورزش» رادیو ورزش به موضوع پهلوانی و مردم‌داری در ورزش می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه امروز «به اضافه ورزش» رادیو ورزش به موضوع پهلوانی و مردم‌داری در ورزش می‌پردازد.

غلامرضا تختی در پنجم شهریور سال ۱۳۰۹ درخانواده‌ای مذهبی و متوسط در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد. رجب خان پدر تختی غیر از وی دو پسر و دو دختر داشت که همه آنها بزرگ‌تر از رضا بودند. 

تختی از ۲۰ سالگی کشتی را در باشگاه پولاد زیر نظر حبیب‌الله بلور آغاز کرد. 

با وجود ماندگاری نام جهان پهلوان در تار و پود تاریخ معاصر ایران، خورشید زندگی او خیلی زود غروب کرد. روایت‌های فراوانی از علت و چگونگی مرگ جهان پهلوان تختی وجود دارد که عدم سندیت و قطعیت هر کدام از آنها باعث رازآلود ماندن این اتفاق تلخ شده است. 

وی در روز هفدهم دی ماه ۱۳۴۶ در اوج محبوبیت و افتخار چشم از جهان فروبست. از جهان پهلوان یک فرزند به نام بابک به یادگار مانده؛ فرزندی که بر خلاف پدر، راه کشتی را در پیش نگرفت، اما همواره با یاد و خاطره پدر زندگی می‌کند و حتی نام فرزندش را نیز به یاد جهان پهلوان، «غلامرضا» گذاشته است. 

همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی برنامه امروز «به اضافه ورزش» به موضوع پهلوانی و مردم داری در ورزش می‌پردازد.

محمدرضا طالقانی پیشکسوت و رئیس اسبق فدراسیون کشتی، علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی و محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی ازاد از میهمانان برنامه امروز هستند.

همچنین برنامه با گزارشی از امید فراغت و هوتن خداپرست همراه است. 

به اضافه ورزش، کاری از گروه جامعه رادیو ورزش به تهیه کنندگی عبادالله رضایی، گویندگی شهرام نوروزی و هماهنگی بهنام روان پاک، امروز ۱۷ دی ماه از ساعت ۱۲ به مدت ۶۰ دقیقه از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز