اصغر فرهادی: چیزی جز یک فیلمساز نیستم و نمی‌خواهم باشم!

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۴۸۲۷
اصغر فرهادی: چیزی جز یک فیلمساز نیستم و نمی‌خواهم باشم!
فرهادی در گفتگوی مجازی که از پاریس با «استیو رُز» خبرنگار گاردین انجام داده در مورد برخی حواشی ایجاد شده برایش در ایران صحبت‌هایی کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اصغر فرهادی که پس از انتشار بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌های افراطی که قصد تخریب او را دارند، سکوت پیشه کرده بود در واکنش به این اتفافات ترجیح داد وارد جزئیات نشود و عنوان کرد: «این یک مورد بسیار پیچیده بوده و مطمئن نیستم که کدام ترجمه را خوانده اید، برای افرادی که با کشور من آشنایی ندارند، ممکن است باعث سوء تفاهم شود، اما مردم ایران به وضوح آن را درک کردند. این فقط برای مقاصد داخلی بود.»

فرهادی درباره «قهرمان» می‌گوید: آنچه در مرکز فیلم قرار دارد در واقع صعود و سقوط ناگهانی یک فرد است و این چیزی است که ما این روزها اغلب در جامعه خود مشاهده می کنیم؛ افرادی که خیلی سریع در کانون توجه قرار می گیرند و به همان سرعت از آن خارج می شوند.

فرهادی توضیح می‌دهد: «آنچه واقعاً به آن علاقه دارم و می‌خواهم با آن سر و کار داشته باشم، زندگی عادی و روزمره است. این برای من ارزشمند است. اما از خطر خسته‌کننده و تکراری بودن جزئیات نیز آگاهم که هیچ‌کس به آن علاقه ندارد، بنابراین فیلم باید  واقعی باشد، اما با عنصری از تعلیق که مخاطب را مجذوب خود می‌کند»

این کارگردان برگزیده اسکار پیش از این و بر همین اساس در برابر افراط گرایی غربی نیز موضع گرفته است و در اعتراض به ممنوعیت سفر جنجالی دولت ترامپ علیه هفت کشور مسلمان از جمله ایران از شرکت در مراسم اسکار ۲۰۱۷ خودداری کرد و سخنرانی دریافت جایزه اسکار فیلم «فروشنده» توسط انوشه انصاری مهندس ایرانی و آمریکایی قرائت شد که در آن آمده بود: «تقسیم جهان به دو دسته «ما» و «دشمنان ما» ترس ایجاد می‌کند، توجیهی فریبکارانه برای تجاوز و جنگ.»

همچنین خبرنگار گاردین در این مصاحبه پرسیده است که "آیا خودتان را یک قهرمان می دانید؟ که فرهادی پاسخ داده است:" به هیچ عنوان، همیشه گفته‌ام چیزی جز یک فیلمساز نیستم و نمی‌خواهم چیز دیگری باشم."

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز