در سلام تهران مطرح شد؛

امیکرون هم‌چنان در تونل‌ ناشناختگی/ خبر خوش برخی مقالات درباره اتمام کرونا

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۷۱۸۸
امیکرون هم‌چنان در تونل‌ ناشناختگی/ خبر خوش برخی مقالات درباره اتمام کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از احتمال فراگیری بیشتر امکیرون گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین قناعتی در ارتباط تلفنی با استودیو «سلام تهران» با اشاره به ویژگی‌های امیکرون، گفت: امیکرون یک گونه متفاوت است و هنوز مشخص نیست که واکسن‌های موجود اثرشان در برابر امیکرون چگونه باشد.

وی با اشاره به وضع این ویروس در آمریکا، بیان داشت: آن‌گونه که در آمریکا دیده می‌شود علی‌رغم اینکه واکسن‌های معروفی مانند فایز را استفاده کرده‌اند میزان ابتلا به شدت بالا است و تقریباً ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان کشور آمریکا مشغول بیماران کرونایی شده است.

قناعتی ضمن ناشناخته بودن امکیرون از مردم درخواست کرد: ضمن بروز خفیف و متوسط امیکرون در ایران و پایین بودن آمار مرگ و میر، مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند چرا که مشخص نیست این ویروس چگونه پیش برود.

وی با اشاره به تفاوت رفتاری امیکرون با دلتا، گفت: امیکرون یک تفاوت رفتاری با دلتا دارد و آن این است که بسیار آهسته‌تر مستقر می‌شود. مراحل چهارگانه کرونا یعنی بروز علائم، بستری شدن، آی سی یو و مرگ که در بیماران شدید داریم در امیکرون بسیار خود را آهسته نشان می‌دهد و زمان می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابراز نگرانی، مطرح کرد: جا دارد مقداری نگران باشیم که مبادا در آینده پیک عجیب و سختی ما را درگیر کند. مردم به شدت مراقب باشند چرا که در همین چند روز تعداد بیماران به صورت قابل توجهی بالا رفته است.

وی با اشاره به احتمال افزایش میزان مرگ و میر، ابراز داشت: ابتلا به علائم شدید به نسبت دلتا خیلی کمتر است؛ بنابراین امیدوار هستیم همین‌گونه پیش برود ولی میزان فراگیری بسیار زیاد است. همان طور که در آمریکا به روزی ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر رسیده است و می‌تواند حجم انبوهی از مردم را مبتلا کند و اگر حجم زیاد ابتلا که وجود داشته باشد میزان عدد مرگ و میر بالا خواهد رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان درباره آخرین سویه کرونا، اظهار داشت: کسی نمی‌داند که آیا امیکرون آخرین سویه باشد یا خیر اما برخی مقالات این‌گونه نوشته‌اند. کرونا ضعف انسان را نشان داده است و برخی مقالات امیدوار می‌کند پس از امیکرون، کرونا خاموش خواهد شد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز