مستند زندگی شیخ نخودکی در « نشان»

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۰:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۸۰۱۰
مستند زندگی شیخ نخودکی در « نشان»
برنامه نشان رادیو فرهنگ چهار شنبه ۲۹ دی ماه به مستندی درباره زندگی عارف و عالم شیعه مرحوم آیت‌الله شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی معروف به شیخ نخودکی اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شیخ حسنعلی اصفهانی در سال ۱۲۴۱ در اصفهان به دنیا آمد و در هفتم شهریور ۱۳۲۱ هجری شمسی درگذشت. وی به خاطر سکونت سال‌های پایانی عمرش در روستایی بنام نخودک در نزدیکی مشهد، مشهور به شیخ حسنعلی نخودکی بود.

وی پس از سال‌ها ارادت به اهل بیت و تحصیل و کسب علوم حوزوی در اصفهان و نجف اشرف و مشهد زندگی پر رمز و رازی را طی ۸۲ سال از خداوند منان به امانت گرفت. همه همت و تلاش او صرف هدایت عوام الناس بود، به طوری که فقیر و غنی و متجدد و بدوی نمی‌شناخت و هر که خدای واحد را می‌پرستید توفیق داشت تا در خانه او را بزند و از او که بنده‌ای خالص و عابد بود کمک بخواهد و او نیز که خود را هیچ می‌دانست از پروردگار عالم شفا و دوای مردم را خواهان می‌شد.

ایشان شاگردان بسیاری از جمله فرزندش علی مقدادی‌اصفهانی، عبدالنبی خراسانی، ذبیح‌الله امیرشهیدی، محمدحسین خراسانی، محمود حلبی، محمد احمدآبادی، سیدعلی رضوی، و ابوالحسن حافظیان را تربیت کرده است.

برنامه «نشان» برنامه ای مستند از گروه تولید و تامین شبکه فرهنگ است که ساعت ۱۱:۳۰ رادیو فرهنگ به روی آنتن می رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز