“راز رویین تنی اسفندیار" در «کیمیای کلمات»

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۲۵۴
“راز رویین تنی اسفندیار در «کیمیای کلمات»
برنامه «کیمیای کلمات» جمعه یکم بهمن با موضوع معرفی و بررسی کتاب «راز رویین تنی اسفندیار »؛ اثر سجاد آیدنلو از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «کیمیای کلمات» جمعه یکم بهمن  با موضوع  معرفی و بررسی کتاب «راز رویین تنی اسفندیار »؛ اثر سجاد آیدنلو از رادیو فرهنگ پخش می شود.

دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از  برنامه کیمیای کلمات، به نقد و بررسی کتاب «راز رویین تنی اسفندیار" نوشته سجاد آیدنلو که پانزده روایت و اشاره قدیمی از منابع سده پنجم تا دوره قاجار و هشت فرضیه و نظر از معاصران درباره چگونگی رویین تن شدن اسفندیار در آن طرح و بررسی شده می پردازد .

در این روایت ها سرانجام این احتمال پیش کشیده شده است که سبب رویین تنی اسفندیار در شاهنامه، داشتن و پوشیدن زره ویژه زخم ناپذیر است.

سجاد آیدنلو (متولد ۱۳۵۹ در ارومیه) پژوهشگر ادبیات فارسی و دانشیار دانشگاه پیام نور ارومیه است. از او حدود چهارده کتاب و نزدیک دویست مقاله در حوزه شاهنامه‌شناسی منتشر شده‌است. آیدنلو به گواهی استادان و متخصصان فن جوان‌ترین شاهنامه‌شناس شاخص حال حاضر در دنیاست که اعتبار و تازگی نوشته‌های او به تأیید بسیاری از بزرگان ادب فارسی رسیده‌است. 

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز