«من و آقای همسایه» و نمایشنامه «کافه چیا» به «چاپخانه» رسیدند

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۸:۴۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۹۳۹۱
کتاب «من و آقای همسایه» و نمایشنامه «کافه چیا» دواثری هستند که امشب ( یکشنبه ۳ بهمن ) در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ « چاپخانه » برنامه ای برای معرفی تازه‌های نشر ‌وگفت و گو با نویسندگان و مترجمان است ، در برنامه امشب در گفتگو با نویسندگان کتاب های «من و آقای همسایه» و نمایشنامه «کافه چیا» از کتاب "فصل سفید" ، این آثار معرفی می‌شوند.

در برنامه «چاپخانه» این هفته «صادق وفایی» به عنوان کارشناس مجری با «علیرضا متولی » نویسنده کتاب «من و آقای همسایه » درباره این کتاب گفتگو می‌کند.

کتاب «من و آقای همسایه» داستان دختری هفده‌ساله به نام افسانه است که پدرش را به دلیل بیماری از دست می‌دهد. بعد از فوت پدر، زندگی افسانه دچار تلاطم می‌شود و با مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی درگیر می‌شود. او در جدال با مشکلاتش با انواع شبهات اعتقادی مواجه می‌شود که نویسنده در این اثر سعی کرده به شبهات مطرح شده درباره توسل به امامان معصوم، اسراف، کمک به هم نوع، احترام به بزرگترها در قالب گفتگوها پاسخ دهد.

توجه به نکات اخلاقی در خلال داستان، خویشتن‌داری، تعهد، وفاداری، احترام به والدین، گذشت و ... از مفاهیم ارزشمند کتاب است. اشتباهات رایج در امر به معروف، مدیریت احساسات در رابطه میان دختر و پسر، از جمله مسائل محتوایی است که نویسنده در این اثر به ان توجه کرده است.

این ‌کتاب با ۲۶۸ صفحه و شمارگان ۲ هزار نسخه منتشر شده است 

گفتنی است؛ علیرضا متولی؛ کارشناس روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی است. وی عضو تحریریه کیهان بچه‌ها از سال ۶۳ تا ۶۹ بوده است. از فعالیت های وی میتوان به انتشار مجله و عضویت در تحریریه‌های رشد جوان، نوجوان و کودک، انتشار بیش از ۵۰۰ مقاله و جستار ادبی و داستان کوتاه و بلند در نشریات گوناگون کودک ونوجوان، کیهان بچه‌ها، کیهان علمی، نهال انقلاب. شاهد کودک، باران، سنجاقک، رشد کودک، رشد نوآموز، رشد دانش آموز، رشد نوجوان و رشد جوان، رشد معلم، رشد آموزش ابتدایی و... اشاره کرد.

همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، شنونده گفت و گوی «مصطفی محمودی» با «صابر دل بینا» نویسنده نمایش نامه "کافه چیا " از کتاب مجموعه نمایشنامه "فصل سفید" باشند.

نمایشنامه "کافه چیا" اثر صابر دل بینا از نویسندگان کردستانی در نخستین مجموعه ۲ جلدی نمایشنامه فصل سفید توسط مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

نمایش « کافه چیا»، گره‌ای را راجع به ماجرایی انداخته است، بطوریکه رویدادی بزرگ را مشاهده نمی‌کنیم و بیشتر خرده کاری‌های شخصیتی و لایه لایه انسان‌ها و رویداد‌هایی مختص به آن زمان را می‌شناسیم.

پیام نهایی نمایشنامه کافه چیا، همدلی و یکدلی مردم کرد درزمان سختی‌ها است و در این اثر به خوبی روح آشتی جویانه و صلح طلبی مردمان کرد را می‌توان مشاهده کرد.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی زهرا نصرالهی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز