«شبه قاره» در شبکه سحر می پردازد؛

اهانت گروه های افراطی هندو به میراث گاندی

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۴:۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۰۴۴۰
اهانت گروه های افراطی هندو به میراث گاندی
توهین گروه های راستگرای هند به میراث گاندی و به چالش کشیدن عقاید و شخصیت وی وهمچنین برخورد دوگانه با پناهندگان روهینگیایی در برنامه «شبه قاره» از کانال اردوی شبکه سحر بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تحریف میراث گاندی و اهانت به شخصیت و عقاید او توسط گروه های راست‌گرای هندی و نیز برخوردهای متناقض و دوگانه دولت هند با پناهندگان روهینگیایی دو موضوع مورد بررسی در این برنامه از «شبه قاره» خواهد بود. 

 دکتر سانجیو کومار، محقق ارشد فلسفه گاندی و مطالعات صلح با حضور در این برنامه ضمن تشریح خدمات ارزنده گاندی به مردم هند و بشریت به واکاوی دلایل تحریف میراث گاندی توسط گروه های افراطی خواهد پرداخت.

در این خصوص تصریح خواهد شد؛ گاندی یکی از طرفداران و مروجان وحدت میان هندوها و مسلمانان بوده و از سوی قانون اساسی هند لقب «پدر ملت» نام گرفته است. 

 رفتار دوگانه وغیر انسانی دولت هند با مسلمانان پناهنده روهینگیایی، موضوع دیگری است که در این برنامه با حضور ماونگ زارنی یکی از بنیان‌گذاران ائتلاف آزاد روهینگیا و محقق نسل‌کشی، نقد و بررسی خواهد شد. 

 در این باره تحلیل خواهد شد؛ هند به عنوان مدعی بزرگ‌ترین دموکراسی دنیا، رفتاری متناقض با پناهندگان مسلمان روهینگیایی داشته است. 

گفتنی است؛ این کشور اکنون میزبان تقریباً 40 هزار روهینگیایی است که تنها 16 هزار نفر از آنها در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده‌اند.

«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای مهدی باباگل زاده تولید شبکه پرس تی وی بوده و پنجم بهمن ماه ساعت 18 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه  به زبان اصلی از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد

انتهای پیام//

نظر شما