یادداشت به بهانه اکران فیلم «ملاقات خصوصی» در روز چهارم جشنواره فیلم فجر؛

زن ابزاری برای یک ملاقات خصوصی/ پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا خوب جایی به هم رسیدند!

۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۱۰:۵۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۴۱۷۶
زن ابزاری برای یک ملاقات خصوصی/ پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا خوب جایی به هم رسیدند!
یادداشت - مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا.

فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس نه ایده نویی است و نه قصه باکره ای دارد تنها یک برداشت هوشمندانه از یک درام اجتماعی است که کارگردان برای به تصویر کشیدنش بسیار با سلیقه عمل کرده است.

تناسب تصاویر با اتفاقات و تعاریف شخصیت ها نقطع عطف فیلم است اگرچه در بسیاری از لحظات عاشقانه در دیالوگ نویسی مندرس عمل کرده است.

فیلم اگرچه از یک ماجرای واقعی دست مایه گرفته  اما تماشاگر از داستان هرگز جا نمی ماند و گاهی مسیر پیش رو برایش قابل لمس است  به همین دلیل برای سورپرایز کردن مخاطب فیلمساز مسیری سخت اما به جا را انتخاب کرده است.

پری+ناز+ایزدیار+-+بازیگر+

موتور قصه این فیلم با یک ماجرای تصادفی روشن می شود اما به سرعت روابط از یک اتفاق به نظر تصادفی به سناریویی از پیش تعیین شده تبدیل می گردد که مشخصا نگاه زیرک فیلمساز است در ایجاد یک تعلیق دراماتیک تا تماشاگر حداقل از تعریفی که برای شخصیت ها دارد به یک دو دلی برسد.

مستندی که در «ملاقات خصوصی» روایت می شود شاید جسارت فیلمساز را از چند بعد به خصوص واقعیت موجود در جامعه ای که از آن مطلع نیستیم، آدم هایی که نمی شناسیم و تصمیم هایی که به یک باره می تواند مسیر زندگی مان را تغییر دهد و ... به تصویر می کشد اما فیلمساز جدا از راه انداختن یک ماجرای عاشقانه و چکش کاری کردن رابطه ای که تماشاگر را به سرعت در دل خود غرق می کند به شکنندگی خانواده ای می رسد که مسیر غلط زندگی فروپاشی اش را تضمین می کند .

فیلم+«+ملاقات+خصوصی+»+_+جشنواره+فیلم+فجر

کارگردان در دو جغرافیای زندان و محل زندگی شخصیت های قصه بسیار با وسواس و خوش ذوق عمل کرده است طوری که همه چیز برای شکل گیری تراژدی پشت فیلم مهیا است و به خصوص در پایان بندی فیلم که به نظر اوج کار فیلمساز است ما توانمندی خلاق بازیگران، کارگردان و حتی طراح صحنه ولباس را با هم می بینیم.

بازی بازیگران ستاره و حتی نابازیگران فیلم درآمده است و تماشاگر در باور شخصیت ها در شرایط پیش رو هیچ مقاومتی ندارد به خصوص وقتی که دست همه برای هم رو می شود و هدف غیر انسانی و نگاه ابزاری به زن در مسیر نافرجام  برای بیزنس مواد مخدر و شیشه نیز مبرهن می شود کماکان بازی های دوست داشتنی در فیلم به خصوص ایزدیار کشش فیلم را در اوج نگاه می دارد.

فیلم از ریتم خوبی برخوردار است اما همین ریتم استاندارد در دل زمان مطول فیلم حیف و میل می شود به همین دلیل این حس به وجود می آید که شاید می شد برخی از سکانس ها از فیلم حذف گردند.

«ملاقات خصوصی» چند بازی ویژه دارد پریناز ایزدیار مثل همیشه خوب است و درواقع می توان گفت او در پیدا کردن نقش و نمایش دخترانی این چنینی به یک فرمول پیروز رسیده است .

هوتن شکیبا  برای یافتن این کاراکتر کار سختی پیش رو ندارد اما سیاوش چراغی پور در ادامه درخشش اش  در چند سال اخیر ، مجددا اجرایی ویژه دارد و به جرات می توان گفت این درخشش در بازی بسیاری از بازیگران نادر فلاح ، پیام احمدی نیا و... مشهود است .

ملاقات خصوصی هم می تواند در روز های پایانی جشنواره داوران را در چند وجه معطوف خود کند.

هوتن+شکیبا+-+بازیگر+

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز