حسین ریگی: مهمترین بخش هر جشنواره مباحث علمی و فرهنگی آن است

۱۴۰۰/۱۱/۱۴ - ۱۹:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۴۲۰۷
حسین ریگی: مهمترین بخش هر جشنواره مباحث علمی و فرهنگی آن است
حسین ریگی، کارگردان سینمای کشور از توجه و اهمیت ارتباط علوم انسانی با سینما برای فیلمسازان کشور گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین ریگی کارگردان سینمای کودک و نوجوان که امسال با فیلم «لیپار» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان درخشید در گفت‌وگوی کوتاهی با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره بخش فرهنگی و نشست‌های علوم انسانی و سینما دیدگاه خود را مطرح کرد.

ریگی ضمن خوشحالی از بخش فرهنگی جشنواره فیلم فجر گفت:  «هر وقت صحبت از جشنواره می‌شود مهم‌ترین بخش آن در کنار نمایش فیلم‌ها، انتقال نظر و تجربه و مباحث علمی آن است.» 
او ادامه داد: «قطعاً اگر به جنبه‌های علمی و فکری جشنواره نظر داشته باشیم، می‌تواند به جشنواره بار علمی و غنی‌تری  ببخشد. به‌نظرم فیلمساز باید با علوم انسانی و رشته‌های گوناگون آشنایی داشته باشد و این علوم می‌تواند به فیلمساز کمک کند برای ساخت فیلم بهتر.» 
کارگردان لیپار اضافه کرد: «من به‌عنوان فیلمساز سینمای کودک باید با روانشناسی کودک آشنایی داشته باشم و یا کسی که می‌خواهد فیلم زندگی‌نامه‌ای کار کند، باید روان‌شناسی شخصیت‌ها را بداند یا با جنبه‌های ارتباطات آشنا باشد. بنابراین ارتباط فیلمساز با مباحث علوم انسانی می‌تواند در شناخت بهتر او از سینما کمک کند.»
او تأکید کرد که تحقیق و مطالعه درباره جزئیات داستان، شخصیت‌ها و ... در راستای تقویت فیلمنامه می‌تواند کمک‌رسان فیلمساز باشد.
ریگی همچنین ضمن تاکید بر توجه جدی به علوم انسانی برای داشتن سینمایی بهتر از ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش برای تولید فیلم گفت و بیان کرد که سینماگر و فیلمساز از بخش دانشگاهی و علمی به مردم و جامعه نزدیک‌تر و جلوترند؛ اما نه برای اینکه بهتر از اساتید دانشگاه و پژوهشگران جامعه را بفهمند؛ خیر، برای اینکه از هنری استفاده می‌کند و به آن اشراف دارد که هم به مردم و حتی به خود دانشگاه نزدیک‌تر است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز