یادداشت؛

«بیرو» ؛تصویری ناتمام از یک اسطوره

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۴۳۴۹
«بیرو» ؛تصویری ناتمام از یک اسطوره
دکتر رقیه محمد زاده کارشناس و مدیر رسانه به بهانه اکران فیلم «بیرو» یادداشتی برای خبرگزاری برنا نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یادداشت دکتر رقیه محمد زاده کارشناس و مدیر رسانه به  بهانه اکران فیلم «بیرو» به شرح زیر است.

آقای عباس میرزایی که با نمایش فیلم انزوا در جشنواره 1395 توانست تحسین بسیاری از دوستداران سینما به جلب کند در فیلم اخیر خود "بیرو" قصد دارد روایت زندگی پرفراز و فرود ملی پوش کشورمان آقای علیرضا بیراموند را به تصویر بکشد. اما این اثر نتوانست قوی و جذاب ظاهر شود و تصویری که ارائه کرده بسیار با یک اسطوره ای که قابلیت تبدیل شدن به الگو برای جوانان و نوجوانان کشور را دارد متفاوت است.

بیرو با قاب های اغراق شده و کش دار، نداشتن منطق دراماتیک، تصویر سازی افراطی و غیر منطقی برخی مشکلات و... بیشتر به اثر کاریکاتوری و کمیک مبدل شده تا داکیودرامی از زندگی واقعی یک نوجوان عاشق فوتبال از خانواده ای فقیر. مربیان بسیار خشمگین و مدام در حال فریاد زدن، مرمی که هر یک به شکلی در صدد سو استفاده از این نوجوان بی جا و مکان هستند برخی از این تصویر سازی های افراطی هستند.

کارگردان اگرچه تلاش کرده با استفاده از کات های سریع ریتم و تمپو کار را افزایش داده و مخاطب را با خود همراه کند اما تصویر بازنمایی شده گاه تداعی گر انیمیشن فوتبالیست هاست که در دهه 70 از تلویزیون پخش می شد. به جرات می توان گفت دراماتیک ترین سکانس های فیلم بخش آغازین و پایانی فیلم بیرو است که فراز هایی از بازی های ملی آقای بیراموند نشان داده می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز