احسان و نیکوکاری در «هفت کوچه»

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۸:۲۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۴۲۸۹
احسان و نیکوکاری در «هفت کوچه»
برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه، به موضوع بررسی فرهنگ‌احسان و نیکوکاری اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه، به موضوع بررسی فرهنگ‌احسان و نیکوکاری اختصاص دارد.

احسان به معنای نیکوکاری از ریشه حسن گرفته شده که به معنای نیک و پسندیده است و در فرهنگ مردم از  اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

گفتنی است؛ چهاردهم اسفند همزمان  با تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است و از سال ۱۳۶۹ شمسی هر سال در اسفندماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران همزمان با هفته احسان و نیکوکاریاز ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه هر سال باتوجه به اهمیت این فرهنگ نوع دوستی و احسان کمک‌ها و هدایای خود را  برای اهدا به خانواده‌های محروم و نیازمند جمع آوری و توزیع آن به وسیله کمیته امداد انجام می‌شود.

احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... افراد دارد که در برنامه "هفت کوچه" پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در آستانه هفته احسان و نیکوکاری جایگاه  آن در فرهنگ مردم بررسی می شود .

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری ،افزایش همبستگی و حضور مردمی، تقویت حس نوع دوستی و رشد جامعه و اهمیت توجه به فرهنگ نیکوکاری از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آنها اشاره می شود.

علاقه مندان می توانند هفت کوچه را ساعت ۹:۰۰ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از گروه جامعه رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز