انتخاب سرنوشت‌ساز جبلی برای معاونت مهم «سیما»

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۱:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۵۴۳۶
انتخاب سرنوشت‌ساز جبلی برای معاونت مهم «سیما»
رسانه ملی تنها رسانه فراگیر در کشور است که از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در دورترین نقاط کشور تلویزیون یکی از وسایل ارتباط جمعی است که مخاطب بالایی دارد؛ از این جهت مدیریت در این رسانه و تامین نظر مخاطبان و تنوع مناسب برنامه‌ها و رضایت مخاطب از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رسانه ملی تنها رسانه فراگیر در کشور است که از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در دورترین نقاط کشور تلویزیون یکی از وسایل ارتباط جمعی است که مخاطب بالایی دارد؛ از این جهت مدیریت در این رسانه و تامین نظر مخاطبان و تنوع مناسب برنامه‌ها و رضایت مخاطب از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

حال که مدتی است ریاست سازمان برعهده پیمان جبلی است، قابل پیش‌بینی است که معاونت مهم «سیما» در اولویت تغییرات قرار گیرد تا شاهد روند رو به رشد و رسیدن به اهداف بلندمدت مدیریت جدید باشیم اما دلسوزان رسانه بر این عقیده‌اند که انتخاب معاونت سیما حایز اهمیت است و همانطور که فرد تعیین شده باید دارای تجربه کافی باشد و از بدنه سیما انتخاب گردد، در عین حال باید دارای علم و دانش به روز نیز باشد تا بتواند در فرصت کم و به سرعت بر کارها تسلط لازم را یافته و برنامه‌ریزی درستی در کوتاه‌مدت  داشته باشد.

این روزها که شنیده می‌شود «حمید شاه‌آبادی» که از بستگان علی‌عسگری رئیس سابق رسانه ملی بود قرار است پستش را محول کند، در انتخاب  جایگزینش باید دقت نظر شود و فردی با انرژی و دارای سوابق کافی، عملکرد قابل قبول و به ویژه دانش کافی رسانه‌ای و تخصصی انتخاب شود‌.

متاسفانه این روزها نام مدیر یکی از مدیران سازمان صداوسیما برای احراز پست معاونت سیما بیش از پیش شنیده می‌شود که در صورت صحت به نظر می‌رسد در حوزه معاونت سیما شاهد یک عقب‌گرد باشیم چرا که فرد مذکور نه نتها در بخش مدیریتی اش نتوانسته موفق عمل کند که تحصیلات و دانش حداقلی نیز ندارد و از طرف دیگر ارتباط و شناخت مناسبی از بخش‌های مختلف سیما ندارد و نمی‌تواند بخش‌های مختلف را با خود همراه کند.

این مهم که کارنامه فرد انتخاب شده مورد توجه و یکی از فاکتورهای مهم است از یکسو، تجربه و کارآمدی فرد مورد نظر از سوی دیگر باید در کفه‌های ترازو قرار گیرد زیرا مانند دو بال می‌توانند به شخص کمک شایانی کنند تا در مسیر درست و در راستای اهداف از پیش تعیین شده، حرکت کند.

انتخاب فردی که تمام این مشخصات را دارا باشد شاید در نگاه اول کاری بس دشوار باشد اما با نگاهی به کارنامه مدیران ارشد، ریاست سازمان می‌تواند شاخصه‌های برشمرده شده را بیابد.

امید است رئیس رسانه ملی با درایتی که در انتخاب‌هایش تاکنون به نمایش گذاشته، در انتخاب درست معاونت سیما رضایت مخاطبان را بیش از پیش با تلویزیون همراه سازد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز