مروری بر آثار راه‌یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر؛

بهروز شعیبی: «بدون قرار قبلی» دغدغه‌های انسانی دارد/ پیش‌تر هم نقش شهید مجید شریف واقفی را بازی کرده‌ام

۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - ۱۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۸۵۳۱
بهروز شعیبی: «بدون قرار قبلی» دغدغه‌های انسانی دارد/ پیش‌تر هم نقش شهید مجید شریف واقفی را بازی کرده‌ام
سال گذشته بهروز شعیبی هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان کارگردان در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. او در فیلم «هناس» نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد را بازی کرد و فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» نیز به کارگردانی او در سودای سیمرغ به رقابت با دیگر آثار پرداخت. به بهانه چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت‌وگویی با او داشتیم که شعیبی درباره چالش‌های ایفای نقش شهید رضایی‌نژاد توضیحاتی ارائه داد.

بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که سال گذشته با فیلم «هناس» به عنوان بازیگر و با فیلم «بدون قرار قبلی» به عنوان کارگردان حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره ایفای نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد گفت: من در این فیلم نقش یک کاراکتر واقعی را بازی کرده‌ام و پیش‌تر هم نقش شهید مجید شریف واقفی را بازی کرده‌ام. وقتی بازیگر نقش یک کاراکتر واقعی را بازی می‌کند باید مسائل زیادی را مد نظر قرار دهد و برای تحقیق و پژوهش و نزدیک شدن به شخصیت چند راه در مقابلش قرار دارد.

شعیبی خاطرنشان کرد: بازیگر برای ایفای چنین نقش‌هایی دو منبع دارد، یکی از این منابع مشخصاً مستندات موجود است، بازیگر مستندات را پیدا می‌کند، مطالعه کرده و شناختی نسبی درباره آن شخصیت مدنظر پیدا می‌کند و بخش بعدی که منبع اصلی بازیگر برای شناخت نقش است همان فیلمنامه است. قاعدتاً برای ایفای نقشم در «هناس» بخش عمده‌ای از تکیه‌ام به فیلمنامه و کارگردان بود.

وی افزود: مستنداتی که غیر از فیلمنامه به آن‌ها رجوع کردم همان مطالبی است که اگر در اینترنت جستجو کنید به آن دست پیدا کرده و می‌توانید بخوانید. غیر از آن تحقیقات دیگری نداشتم و بیش از هر چیز خود را به فیلمنامه و کارگردان سپردم. محصول نهایی «هناس» را که در جشنواره دیدیم به نظرم اثری دیدنی و قابل دفاع است.

این کارگردان در پایان درباره فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» گفت: جدیدترین فیلم سینمایی که کارگردانی کردم روایت و نگاهی به موضوع بازگشت به وطن یا در واقع بازگشت به خویشتن است و اثری نسبتاً شخصی است. در این فیلم سعی کردیم به مسائل و دغدغه‌های انسانی بپردازیم. «بدون قرار قبلی» برای من تجربه متفاوتی بود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز