دور دنیا در ایام عید با «سرزمین نوروز»

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۰۱:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۸۰۱
دور دنیا در ایام عید با «سرزمین نوروز»
مجله رادیویی «سرزمین نوروز » در ایام نوروز با محوریت معرفی و بررسی ویژگی‌ها و آیین‌های نوروز در دیگر کشورها از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «سرزمین نوروز» که در بهار ۱۴۰۱ هرروز جز جمعه ها ساعت ۱۳  از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، مجله ای رادیویی شامل بخش هایی متنوع است که هر کدام به یکی از رویدادهای تاریخی ، فرهنگی و‌اجتماعی اختصاص دارد .

یکی از بخش های این برنامه بخش «نوروز در  استان‌ها » است که پر این بخش آداب و رسوم نوروز در بین اقوام مختلف کشور  معرفی می‌شود؛ در بخشی دیگر از برنامه «سر زمین نوروز» با عنوان «میراث جهانی » اثار تاریخی که در یونسکو ثبت شده اند توسط فرزان احمدنژاد و دکتر کتایون پلا سعیدی معرفی می شوند  همچنین « گنجینه‌» با معرفی معروفترین موزه های ایران توسط رضا دبیری نژاد از دیگر بخش  های این مجله رادیویی است .

«امروز به روایت سرزمین نوروز » از دیگر بخش  های این برنامه است که در آن مهمترین رویدادهای روز مرور می شود .

«دیپلماسی نوروز» عنوان بخشی دیگر از برنامه است که با همکاری وزارت امور خارجه ‌، یونسکو  و‌موسسه فرهنگی اکو که همه کشورهای عضو آن از جهان‌نوروز هستند روی آنتن می رود و به بررسی ویژگی‌ها و آیین‌های نوروز در دیگر کشورها اختصاص دارد .

در این‌بخش ارزش جشن‌نوروز به عنوان یک نماد فرهنگی و آیین جهانی و‌ ویژگی های آن همچنین پیوند نوروز با جهان‌شهرهای ایرانی بررسی می شود و‌بر لزوم تقویت گردشگری شهری و همکاری‌های فرهنگی و هنری با اولویت همکاری میان شهرهای نوروز،تاکید می شود.

در بخش «گفتگو روز» مروری بر حوادث و رویدادهای ایران در دوران سلجوقیان و خوارزمشاهیان می شود .

برنامه «سرزمین نوروز» کاری از گروه تاریخ و اندیشه  رادیو فرهنگ است که هر روز در نوروز ۱۴۰۱  آداب و‌ رسوم نوروزی کشورهای مختلف و همچنین نوروز در ایران را بررسی می‌کند.

علاقه مندان می توانند این برنامه را به تهیه کنندگی امیر رضا راز در هفته اول نوروز و محمد رضا حاج حیدری در هفته دوم  و گویندگی  راضیه گردکاهد و سید دانیال معنوی و‌همراهی فروزان امیدی در روزهای نوروزی ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴  روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز