احمد زالی:"خوشنام" فیلمنامه بسیاری سختی بود/ دستمزدها در تلویزیون سقف مشخص دارد/ خوشنام برایم یک اتفاق ویژه و ماندگار است!

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۰۷:۲۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۱۱۸۲۷
احمد زالی:خوشنام فیلمنامه بسیاری سختی بود/ دستمزدها در تلویزیون سقف مشخص دارد/ خوشنام برایم یک اتفاق ویژه و ماندگار است!
احمد زالی تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش تهیه کنندگی آثاری چون سریال"چادر گلدار"،"روز های بهتر"، "دیگری" و.. را داشته است درخصوص سریال "خوشنام" و سختی های سریال سازی با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت و گویی کرده است که در ذیل می خوانید.

احمد زالی تهیه کننده سینما و تلویزیون که تهیه کنندگی سریال ماه رمضانی «خوشنام» را بر عهده دارد در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درخصوص سریال سازی در شرایط فعلی گفت: همه تهیه کنندگانی که باتلویزیون کار می کنند معمولا از این که نحوه پرداخت اقساط تلویزیون مقداری سخت باشد اطلاع و آگاهی دارند. ولیکن همه پرداخت ها به هرحال محقق می شود و با علم به این هم همه گروه همراهی و صبوری کردند و سازمان هم همراهی کرد و آرام آرام در واقع طلبات پروژه پرداخت شد.

پشت صحنه سریال «خوشنام»

این تهیه کننده درباره ی نوسانات دستمزد بازیگران اظهار داشت: کسانی که در پروژه های تلویزیونی فعالیت می کنند به هر حال می دانند که دستمزد و پرداخت های آن یک سقفی دارد که قابل مقایسه با رسانه ها و مدیوم های دیگر مانند پلتفرم ها نیست و خودشان سقف طلبشان را پایین تر می آورند تا در واقع با تلویزیون و پروژه های تلویزیونی هم فعالیت داشته باشند چون همه می دانند که کار  در تلویزیون و مخاطبی که درتلویزیون وجود دارد قابل مقایسه با هیچ رسانه تصویری دیگری نیست و  صرف از میزان مخاطب همیشه برای همه ی عوامل جذاب است. اما به هر حال ما هم درگیر تورم 60 درصدی  جاری جامعه شدیم ولیکن با همراهی بچه ها و لطف بچه ها و عوامل توانستیم پروژه را البته به سختی پیش ببریم . 

خوشنام

زالی درباره ی کمک تلویزیون در صورت بالا رفتن اصلاح برآورد خاطر نشان کرد: بله، سازمان  در اصلاح برآورد کمک کردند تا انجام شود و کمک بزرگی بود برای رقمی که برای تولید در نظر گرفته شده بود. هزینه هایی که شد بسیار هزینه های متعارفی بود، یعنی دستمزد عوامل پشت دوربین و دستمزد بازیگران دستمزدهای متعارفی است و هیچ قرارداد و پرداختی نامتعارفی وجو ندارد ولی هزینه های تولید هزینه های سنگینی است، از جمله هزینه لوکیشن ها، غذا، حمل و نقل و چیزهایی که همه پروژه ها بابت تولید با آن درگیر هستند.  قیمت ها همه چند برابر شده نسبت به گذشته و فشار مضاعفی به کار وارد کرد واین قضیه با بودجه تزریقی یک مقدار فاصله داشت اما خدارا شکر توانستیم پروژه را اداره کنیم.

خوشنام

او درخصوص تمایل به فعالیت در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: کار در نمایش خانگی ویژگی ها و جذابیتی هایی دارد به لحاظ باز تر بودن فضا و مسائلی که می توان مطرح کرد و خب رسانه ملی محدودیت های خاص خود را دارد که البته فکر می کنم به حق است اما شبکه نمایش خانگی فضای بازتری دارد که این فضا هم می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد. 

او درباره ی برنامه های آینده اش اینگونه پاسخ داد: فعلا برنامه خاصی ندارم تا این کار پایان برسد بعد از آن برای آینده برنامه ریزی می کنم.

او درخصوص پخش سریال در ماه مبارک رمضان و استقبال مردم گفت: بسیار اتفاق ویژه ای است  و ما خوشحالیم چون ماه رمضان یک آنتن ویژه در مناسبت های تلویزیونی است و مردم سال هاست که عادت دارند بعداز افطار سریال های تلویزیونی را دنبال کنند و یک فرصت خوبی است برای اینکه ما بتوانیم این زحمتی که برای این کار کشیده شده را به مردم نشان دهیم و باعث رضایت آنها شویم و این مناسبت برای ما خیلی جذاب است.

زالی درباره ی روند تولید سریال خوشنام بیان کرد: خوشنام  فیلمنامه بسیار سختی بود. ما فیلمنامه  به قصد افزایش کیفیت  بازنویسی مفصل کردیم. با توجه به این قضیه لوکیشن های بسیار زیادی به فیلمنامه اضافه شد و ما از بازیکنان چهره آشنای زیادی دعوت کردیم در این کار تا به غنای تصویری و کیفی ما اضافه شود و بتوانیم باعث جذابیت کار برای مخاطب باشیم. در این حین دچار تغییر فصل شدیم  و امسال هم زمستان بسیار سردی داشتیم و این مسئله در روند تولید ما تاثیر بسیاری گذاشت اما یک همدلی و یک هم راستایی بین بچه های تولید این پروژه بود که کمک کرد ما یکی یکی از این موانع عبور کنیم و خب تجربه بسیار خوبی شد.

زالی در پایان گفت: باید از کارگردان بسیار شریف این کار تمجید و تقدیر کنم که زحمات بسیار زیادی کشیدند و دائم در این تقریبا هفت ماه ونیم که ضبط کار طول کشید تا به امروز همدلانه پای کار بودند. تجربه خوب و شیرینی به لحاظ تولید محتوا بود اما مسائل مالی گاه گاه به این پروژه فشارهایی را وارد کرد که به سختی از آنها عبور کردیم. در کل خوشنام برای من یک کار ویژه و ماندگار است و چیزهای زیادی در این پروژه آموختم و تجربه گرانباری هم به لحاظ تولیدی و هم به لحاظ آشنایی بیشتر با عوامل گسترده تری در سینما وتلویزیون بود. نکته آخری که می خواهم به آن اشاره کنم زحمات مدیر گروه فیلم و سریال  شبکه یک آقای الماسی است که نباید نادیده گرفته شود و رئیس شبکه یک آقای زین العابدین هم خیلی ارزشمند و گران سنگ بود.

نظر شما