سینا رازانی: زندگی من از راه بازیگری می‌چرخد نه تئاتر!/ آخرین فعالیت من در سال ۱۴۰۰ بازی در سریال «جیران» بود/ایام نوروز برای بردن نمایش روی صحنه مناسب نیست!

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۷۲۱
سینا رازانی: زندگی من از راه بازیگری می‌چرخد نه تئاتر!/ آخرین فعالیت من در سال ۱۴۰۰ بازی در سریال «جیران» بود/ایام نوروز برای بردن نمایش روی صحنه مناسب نیست!
سینا رازانی که این روز ها مشغول بازی در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی است جز بازیگران تئاتری سینما و تلویزیون محسوب می شود که به واسطه سال ها درخشش روی صحنه تئاتر و بازی برای بزرگانی چون دکتر علی رفیعی به تجاربی ارزشمند در دنیای بازیگری رسیده است او در گفت و گویی نوروزی با برنا به نکات جالبی در خصوص وضعیت بازیگری در این روزگار می پردازد که در ذیل از نظر می گذرانید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سینا رازانی بازیگر آثاری چون «دنگ و فنگ روزگار»، «خانه اجاره ای»، «گاو صندوق»، «شهریار» و فیلم های «ماهی ها عاشق می شوند» ، «خودزنی» ، «هزار پا» و... در بهار 1401 با ما همکلام شد.

سینا رازانی در گفت و گویی نوروزی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: در نیمه اول سال گذشته مشغول بازی در سریال ایلدا بودم که دقیق اوایل ماه پاییز  بعد از اتمام بازی خیلی سریع روی آنتن رفت و علاوه بر آن نیز مشغول بازی در فیلم سینمایی «شب طلایی» یوسف حاتمی کیا بودم و بعد از آن در اسفندماه نیز درگیر سریال «جیران» شدم که در این سریال نقش برادر جیران را بازی می کنم که این روز ها از شبکه نمایش خانگی درحال پخش است.

او در پاسخ به این سوال که چه برنامه حرفه ای برای سال جدید دارد و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: واقعیت امر این است که ما گمان می کردیم اوضاع تئاتر با فروکش کردن کرونا خیلی بهتر می شود اما مجددا با این اوج گیری برنامه ها تا حدود زیادی بهم ریخته است درواقع قرار بود من نمایشی را در بهمن و اسفندماه روی صحنه ببرم اما متاسفانه به دلیل شکل گیری و موج جدید کرونا این اتفاق رخ نداد اما قرار بر این شد تا در بهار سال آینده این نمایش را روی صحنه ببریم که امیدوارم بتوانم شاهد حضور این نمایش روی صحنه تئاتر باشم.

رازانی در ادامه خواسته ها و توقعاتش از مسئولین تئاتر برای بهتر شدن این حوزه را بیان کرد و گفت: مهم ترین و اساسی ترین مشکل تئاتر که این خانواده مظلوم را بیش از همه چیز تحت تاثیر قرار داده است مسئله مالی است و طی این مدت تا حدودی به حوزه های دیگر از سوی بالادستی ها کمک شده است و فقط این هنر مادر است که آن را نادیده گرفته اند و واقعا نیاز است تا مسئولین امر کمک و حمایت اقتصادی به تئاتر و اهالی این حرفه کنند.

بازیگر سریال «جیران» در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تئاتر همواره کمک حال سینما و تلویزیون بوده است حال این دو چه کمکی به هنر مادر کنند تا این چرخه بهتر بچرخد اظهار کرد: عموما سینما و رسانه ملی به صورت مشخص نمی توانند کمکی به تئاتر کنند به نظر من تنها این معاشرتی که چندین سال بین اهالی تئاتر ، سینما و تلویزیون اتفاق افتاده است می تواند کمک حال باشد و اگر هرچقدر این معاشرت گسترده تر باشد و آمد و شد بین هنرمندان نه صرفا بازیگر بیشتر باشد کمک زیادی به آن ها می شود و در دراز مدت نتیجه آن را خواهیم دید.

بازیگر «هزارپا» در این خصوص که آیا بازگشایی سالن های تئاتر در تعطیلات نوروز به فروش گیشه کمک می کند یا خیر گفت: پیش آمده است که نمایش هایی در نوروز روی صحنه رفته اند اما هیچ نتیجه مثبتی نگرفتند و حتی نمایش هایی نیز روی صحنه رفته اند که بازخورد های خوبی را از آن خود کردند به نظر من نوروز به هیچ عنوان فصل مناسبی برای اجرا مخصوصا در تهران نیست چراکه مردم اکثرا نوروز در تهران نیستند و به شهر های خود سفر می کنند اما از یک جهت نیز ممکن است فروش خوبی داشته باشند به شرط اینکه  نمایش هایی با فضای شاد را روی صحنه بیاورند اما تا زمانی که این ویروس منحوس وجود دارد این اتفاق نمی افتد درواقع این یک ریسک است که گروه اجرایی باید آن را عهده دارد باشد.

سینا رازانی در پایان و در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه تئاتر تامین و مدیریت می شود بیان کرد: بله، تنها راه درآمد زایی من بازیگری است نه تئاتر! درواقع من از این راه امرار معاش می کنم و زندگی ام را می چرخانم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز