وقتی که ما ثابت می کنیم هرچقدر پول بدهی آش نمیخوری/پلتفرم ها مکمل آرام بخش !

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۸۱۵
وقتی که ما ثابت می کنیم هرچقدر پول بدهی آش نمیخوری/پلتفرم ها مکمل آرام بخش !
یادداشت- مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا.

در سالی که رسانه ملی با هزینه هنگفت بهار را افتتاح کرد باید گفت برایند تولیدات رسانه ملی تا حدودی قابل دفاع بوده است. اگر تولیدات رسانه ملی را از آغازین لحظات سال تحویل تا سریال های تلویزیونی و برنامه های ترکیبی و مسابقات و.... رصد کنیم می توان گفت تلویزیون با پیمان جبلی از اولین و مهم ترین مناسبت پیش رو سربلند بیرون آمده است.

اگرچه بخواهیم و نخواهیم جای سریال «پایتخت» در میان کنداکتور نوروزی خالی است و هیچ اتفاق دیگری نمی تواند جای آن را پر کند اما باید گفت سریال «زیرخاکی» با درخشش پژمان جمشیدی در سطر سوم نیز برای شبکه یک سیما آبروداری می کند، به رغم اینکه تنوع ژانر فرصتی برای افزایش مخاطب است اما باید گفت مخاطب کم حوصله و نگران این روز ها برای دیدن آثار طنز و کمدی میل و رقبت بیشتری دارد.

بدیهی است که سریال «خداداد» و «دردسرهای شیرین» که به تازگی از شبکه دو و پنج سیما روی آنتن می رود هم در قد و قواره های خودشان موفق ظاهر شدند اگرچه پژمان جمشیدی این روز ها ستاره بی چون و چرای تلویزیون محسوب می شود.

سریال+خداداد

سریال «خداداد» یک داستان معمولی را دست مایه سریال قرار داده است و به یمن درخشش علی صبوری و البته بازی پر فانتزی سوسن پرور لحظات مفرحی را پدید می آورد.

سریال «دردسرهای شیرین» دیگر مجموعه نوروزی قرن پیش رو است و با یک موضوع اجتماعی سعی دارد روابط اعضای یک خانواده را در اتفاقات، بحران ها و لحظات سخت تصمیم گیری منعکس کند. مریم مومن و پوریا پورسرخ بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

62208728

اما سریال «نجلا» که روی آنتن شبکه سه سیماست تصمیم منطقی مدیران شبکه سه را در بر دارد که مشخصا ماه مبارک رمضان را در انتخاب سریال نوروزی شان مد نظر داشتند اگرچه می توان اعتراف کرد که شاید به لحاظ جنس قصه، فضای داستان و.... این سریال شاید گزینه مناسبی برای کنداکتور نوروزی پر طرفدارترین شبکه سیما نباشد.

1400061413233610523535574

فراموش نکنیم که تلویزیون همزمان با پخش مجموعه هایش رقبای جدی از پلتفرم های نمایشی را بیخ گوشش حفظ می کند چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری نمی توان آثاری چون «ساخت ایران» ساخته بهمن گودرزی با بازی مجید صالحی، امین حیایی، آناهیتا درگاهی و... یا «جیران» حسن فتحی و یا حتی «خسوف» مازیار میری را با ساخته های تلویزیون مقایسه کرد .

سریال-جیران

زوج مجید صالحی و امین حیایی با توجه به جنس و تفاوت نوع بازی ها شاید یکی از پر ریسک ترین انتخاب های بهمن گودرزی در جا به جایی با محمدرضا گلزار محسن کیایی و... باشد .

ساخت-ایران-3-1

حسن فتحی با «جیران» حتی اگر به پای «شهرزاد» نرسد هم مخاطب خودش را دارد کار «خسوف» به جای باریک کشیده است و تماشاگر در اوج با این سریال همراه است.

ترکیب اشکان خطیبی و نگار جواهریان هم «خاتون» را به یکی از اتفاقات پلتفرم های شبکه نمایش خانگی تبدیل کرده است که این روز ها انتخاب بسیاری از طرفداران سریال ببین کشورمان است.

1400052419545010523393814

با نگاهی اجمالی به این آثار باید گفت سبد سریالی خانواده های ایرانی در نوروز حال عمومی اش مطلوب است به خصوص اینکه برای انتخاب دستش باز است اما برنامه های ترکیبی رقابت مهران مدیری، احسان علیخانی ، رامبد جوان از یک سو، بندباز ها از سوی دیگر، شب آهنگی از یک سو و حتی شب های مافیا کار و بار این سمت معرکه را نیز سکه کرده است.

احسان علیخانی که  فرمول را بلد است و به این راحتی ها باخت نمی دهد، رامبد جوان که همان همیشگی، شب آهنگی که تکراری بامزه، شب های مافیا با مخاطب خاص و اما مهران مدیری که از وقتی «دورهمی» را به مسابقه ای برای تلویزیون تبدیل کرده است دوست داشتنش کار راحتی نیست اگرچه در فصل جدید چهره شاخص سال 1400 در نظرسنجی برنا با ایده جدید مسابقه را روی آنتن می برد اما نیازمند بحث و گفت و گو است که این برنامه آیا با پتانسیل مدیری روی آنتن نوروزی حالش خوب است؟

3760917

در پایان باید گفت هیچ یک از برنامه های ویژه سال تحویل در ایام نوروز 1401 فکر بکری نداشتند و یک تکرار رسانه ای را دوباره در کنار هم تجربه کردیم با این تعریف که مهمان ها  ستاره های برنامه بودند و هر مهمان بامزه می توانست دقایقی ناجی برنامه باشد و مهمان های متوسط و معمولی نمی توانستند گلیم در آب مانده برنامه را بیرون بکشند اگرچه مشخصا آثار تولید شده به لحاظ وضعیت اقتصادی حال و هوای متمولی را تجربه کردند .

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز