نگاهی به طنز در آثار «رهی معیری» در نیش دارو

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۱۰:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۱۲۹۳۲
نگاهی به طنز در آثار «رهی معیری» در نیش دارو
رشید کاکاوند در برنامه نیش دارو رادیو فرهنگ که در حوزه طنز فاخر در ادبیات فارسی است به بررسی طنز در آثار « رهی معیری» می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رشید کاکاوند در برنامه نیش دارو رادیو فرهنگ که در حوزه طنز فاخر در ادبیات فارسی است به بررسی طنز در آثار « رهی معیری» می پردازد.

برنامه ی نیش دارو یکشنبه ۷فروردین ماه به بررسی طنز در آثار « رهی معیری» اختصاص دارد .

در این برنامه با نگاهی به شاخه های طنز در ادبیات آثار یکی از شاعران مطرح مورد بررسی قرار می گیرد.

طنز و طنزگویی از انواع ادبی محسوب می شود که در دوره های مختلف و با شیوه های گوناگون کم و زیاد کاربرد داشته و تقریبا هیچ دوره ای در تاریخ ادبیات را نمی توان یافت که در آن به دلایل و انگیزه ها و اهداف مختلف اثری از آثار طنزآمیز وجود نداشته باشد

رهی معیری نیز شاعری است که هرچند اغلب عاشقانه سُرا و غزل گو ایت در برهه ای از دوران حیات خود با مسائل سیاسی و اجتماعی مهمی روبرو می شود  که ناگزیر به طنزپردازی و انتقاد در قالب شعر است

در این برنامه نیز استاد کاکاوند  ضمن قرائت آثاری طنز از دست نوشته های « رهی معیری» به  نقد و بررسی شاخص های طنز در اثار وی می پردازد.

برنامه نیش دارو کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که ساعت ۸:۴۵  و‌۲۳:۰۰به تهیه کنندگی شهاب نادری ‌تنظیم حمیرا فراتی  روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز  پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز