همراهی با پویش به عشق علی (ع) در مجله رادیویی «سرزمین من»

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۰۹:۵۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۷۴۹۱
همراهی با پویش به عشق علی (ع) در مجله رادیویی «سرزمین من»
رادیو فرهنگ در «سرزمین من» دوشنبه۲۲ فروردین ماه در بخشی ضمن اطلاع رسانی از پویش به عشق علی علیه السلام با این حرکت مردمی همراه می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مجله رادیویی "سرزمین من" امروز در بخش تاریخ نگاران یکی از  تاربخ نگاران ایرانی معرفی می شود و در ادامه به پویش به عشق علی (ع)اشاره خواهد شد.

پویش مردمی «به عشق علی» با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم و جذب حامی برای کودکان یتیم و محسنین همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است

این پویش با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و صدا و سیما با تأسی از ابوالایتام امام علی(ع) برنامه‌ریزی شده است و رادیو فرهنگ نیز در برنامه « سرزمین من» با این حرکت مردمی همراه می شود.

فرزان احمدنژادنیزدر بخش  کهن دیار این برنامه درباره  قلعه فلک الافلاک مطالبی را بیان می کند،قلعه فلک الافلاک از برجسته‌ترین آثار تاریخی به جا مانده از دوران ایران باستان است. این قلعه باستانی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان لرستان به شمار می‌رود که در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است. استان لرستان از گذشته‌های دور به‌دلیل دارا بودن چشمه‌ها و سرآب‌های پر آب و طبیعت سرسبز، مورد توجه بسیاری از پادشاهان ایران قرار داشت. قلعه فلک الافلاک نیز در بازه‌های مختلف زمانی محل استقرار پادشاهانی از حکومت‌هایی مختلف مانند ساسانیان، آل بویه، صفویان و قاجار بود.

اسرار قلعه فلک الافلاک در طول زمان توجه باستان شناس بسیاری را به خود جلب کرده است. ساخت این قلعه روی صخره‌های کوهپایه‌ای و حفر چاهی عمیق در حیاط قلعه فلک الافلاک، از مهم‌ترین موارد مورد توجه کارشناسان هستند. 

امروز در سرزمین من به روایت رضا مختاری اصفهانی و گفتگوی روز درباره فرقه اسماعیلیه و نقش انان در تاریخ ایران از دیگر بخش های این‌برنامه است.

 در بخش ایران به روایت سیاحان معرفی یک سیاح توسط دکتر ریاحی انجام می شود 

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی حاج حیدری ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز