محمد هاشمی اصل: اگر نظارت مدیران شبکه ها بر روی سریال ها نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷۹۳۳
محمد هاشمی اصل: اگر نظارت مدیران شبکه ها بر روی سریال ها نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود
محمد هاشمی اصل تهیه کننده سینما و تلویزیون درخصوص بر عهده گرفتن میدیریت سیما فیلم بر روی فیلم و سریال ها و نظارت بر آن ها با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت و گویی کرده است که در ذیل می خوانید.

سریال سازی در تلویزیون سال ها بر عهده گروه فیلم و سریال شبکه ها بود اما بعد تصمیم مدیران اینگونه بود که سیما فیلم مدیریت سریال سازی را بر عهده بگیرد در همین خصوص محمد هاشمی اصل تهیه کننده سینما و تلویزیون که آثاری چون "آوای باران"، "مسیر انحرافی" و... را د کارنامه اش دارد در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره ی مزایا و معایب این تصمیم گفت: خیلی تفاوتی نمی کند دو تا مقوله وجود دارد یک بحث محتوا و یکی هم بحث تولید، اگر این تقسیم بندی منطقی بین سیما فیلم و شبکه شود اتفاق خوبی می شود. به این صورت که محتوا را سیما فیلم اداره کند تا از موازی کاری کمی فاصله بگیریم.

او ادامه داد: ممکن است دو شبکه یک موضوع را بخواهند کار کنند. به طور مثال امسال در برنامه های نوروزی، "زیرخاکی" و "نجلا" فضای دفاع مقدسی و شبیه به هم داشت و به نظرم فضای آن هیچ ارتباطی با نوروز نداشت، البته موضوعات خوبی بود و به آن خوب پرداخته شده بود اما لزومی ندارد کار دفاع مقدسی در عید نوروز پخش شود چون اصلا فضای آن به این مناسبت ارتباطی ندارد. اگر یک مقداری برنامه سازی و موازی کاری حذف شود و پروسه تولید به شبکه ها واگذار شود یعنی هم سیما فیلم بصورت کلان نظارت داشته باشد و هم در برنامه ریزی دخالت کند و شبکه ها در پروسه تولید که از چه بازیگران و کارگردانی استفاده کنند چون چنین کارهایی در سطح کلان سیمافیلم نیست که بخواهد ورود کند و در شبکه ها اتفاق بیفتد به نظر من مفیدتر است.  

هاشمی اصل درخصوص موافق بودن با ساخت سریال های الف ویژه در سیما فیلم و دیگر سریال ها در شبکه ها اظهار داشت: این تصمیم باعث می شود پروسه تولید مقداری راحت تر شود چون به هرحال صدها پروژه در سیما فیلم درحال بررسی است به همین علت شبکه ها کنترل بهتری می توانند روی پروژه ها داشته باشند و به نظرم سیما فیلم کارهای کلان مانند سلمان و .. را اداره کند بهتر است. نظارت باید توامان باشد. سیما فیلم بصورت برنامه ریزی در حوزه تولید و کنترل پروژه در دست شبکه ها باشد.

تهیه کننده سریال "آواری باران" در پایان  درخصوص وظایف و مسئولیت مدیران شبکه ها در این شرایط گفت: مسئولیت مدیران شبکه ها معمولا نظارت است و اگر نظارت گروه ها نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز