روز قدس امسال، اثرات مثبت زیادی در حمایت از ملت فلسطین دارد

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۰۱:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۴۳۱
روز قدس امسال، اثرات مثبت زیادی در حمایت از ملت فلسطین دارد
ناصر ابوشریف از اهمیت روز قدس در سال جاری گفت و بیان کرد: امسال در سایه جوشش‌ها و انتفاضه‌های ملت فلسطین و هجمه بزرگ صهیونیست‌ها علیه مقدسات اسلامی، برگزاری روز قدس می‌تواند اثرات مثبت زیادی در حمایت از ملت فلسطین داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع روز قدس و ظرفیت‌های آزادسازی فلسطین در جهان اسلام و با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به روی آنتن رفت.

ناصر ابوشریف روز قدس را روز بسیار مهمی برای تاکید بر محوریت قدس شریف دانست و گفت: در جهان تلاش‌های زیادی برای خدشه واردکردن به مسئله روز قدس صورت‌گرفته است. روز قدس می‌تواند پاسخ دندان شکنی به رژیم‌های عربی و برخی از روزنامه‌نگارانی باشد که به دنبال سازش هستند.

وی روز قدس را پاسخی از سوی ملت‌ها به رژیم‌های عربی خواهان سازش با رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: نظرسنجی‌ها بر حمایت ملت‌ها از فلسطین تاکید دارند. مسئله قدس، تنها، مسئله محوری جهان اسلام نیست و به مسئله اصلی تمام افکار عمومی جهان تبدیل شده است. سال گذشته در ایالات متحده به‌عنوان مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی تظاهراتی صورت گرفت که این امر موید همین موضوع است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه برگزاری روز قدس می‌تواند تبعات مثبت زیادی برای ملت فلسطین داشته باشد اظهار کرد: روز قدس از نظر سیاسی، فکری و مادی می‌تواند برای مردم فلسطین و جبهه مقاومت بازتاب مثبتی داشته باشد و به انسجام جریان مقاومت کمک کند.

وی از اهمیت روز قدس در سال جاری گفت و عنوان کرد: امسال در سایه جوشش‌ها و انتفاضه‌های ملت فلسطین و هجمه بزرگ صهیونیست‌ها علیه مقدسات اسلامی، برگزاری روز قدس می‌تواند اثرات مثبت زیادی در حمایت از ملت فلسطین در مواجه و مقابله با این رژیم داشته باشد؛ به‌ویژه اینکه مبارزات فلسطین در آستانه رسیدن به نتایج و اهداف موردنظر است.

وی با اشاره به تلاش‌های نهادی امنیتی رژیم صهیونیستی با همکاری تشکیلات خودگردان از سال 2007 برای متوقف کردن مبارزات فلسطین بیان کرد: تشکیلات خودگردان به‌جای اقدام مبارزاتی علیه رژیم صهیونیستی، استراتژی انتظار را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

ابوشریف اشاره کرد: در سال 2015 شاهد جوشش‌ها و قیام‌های متعددی از سوی ملت فلسطین بودیم. داخل فلسطین و کرانه باختری زمینه وقوع انتفاضه بزرگ را دارد اما بزرگ‌ترین چالش و مانع در مقابل آن، تشکیلات خودگردان است. همچنین رژیم‌های حامی در منطقه نیز در کمک به سرکوب انتفاضه ملت فلسطین وارد عمل شده‌اند.

* ملت فلسطین و نیروهای مقاومت هیچ اعتقادی به نظریه «انتظار» ندارند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع که ملت فلسطین و نیروهای مقاومت هیچ اعتقادی به نظریه «انتظار» که تشکیلات خودگردان سرلوحه کار خود قرار داده است ندارند، اظهار کرد: ملت فلسطین اعتقاد راسخ به مقاومت دارد. تمام نظرسنجی‌های انجام شده مبین حمایت فلسطین از مقاومت است.

وی افزود: در سال 2015 حدود 66 درصد از مردم از انتفاضه مسلحانه حمایت کرده و 96 درصد نیز از انتفاضه و وقع آن حمایت می‌کنند.

* فلسطین، مسئله‌ای اسلامی است

ناصر ابوشریف با بیان اینکه مسئله فلسطین از همان ابتدا مسئله‌ای اسلامی بود، گفت: متأسفانه از اوایل دهه 50 میلادی تا اواخر دهه 70 میلادی در قرن گذشته، متأسفانه مسئله فلسطین صرفاً رنگ و لعاب عربی به خود گرفت. در سایه عقب‌گرد و افول پروژه عربی در کنفرانس مادرید، مسئله فلسطین به‌تدریج به یک مسئله صرفاً فلسطینی تقلیل یافت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: اکنون در چارچوب توافق‌نامه‌های سازش انجام شده توسط رژیم‌های مرتد و خائن عربی، تلاش می‌شود مسئله فلسطین را به یک مسئله داخلی رژیم صهیونیستی تقلیل دهند. به‌تازگی نیز در پی درگیری‌ها در مسجدالاقصی، وزیر امور خارجه امارات اعلام می‌کند اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را درک می‌کند!

وی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به مسئله فلسطین بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) مسئله فلسطین، مسئله‌ای اسلامی بود، است و خواهد بود. از دیدگاه امام خامنه‌ای نیز مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است و این خواست و نظر تمام امت اسلامی است.

ابوشریف از اعتقاد تمام مذاهب اسلامی به مسجدالاقصی به‌عنوان یک مسئله محوری جهان اسلامی گفت و عنوان کرد: مسئله فلسطین حتی بین طرف‌های متضاد نیز مشترک است و همه آن‌ها اتفاق‌نظر درباره فلسطین دارند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز