معرفی «حلزون» و «نقشه و قلمرو» در « «چاپخانه» رادیو فرهنگ

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۹:۵۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۴۶۶۷
معرفی «حلزون» و «نقشه و قلمرو» در « «چاپخانه» رادیو فرهنگ
رمان "نقشه و قلمرو " و نمایشنامه "حلزون " دواثری هستند که امروز (یکشنبه ۱۱ اردیبهشت )در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «چاپخانه» برنامه ای از گروه کتاب با موضوع  معرفی تازه های نشر ‌وگفت و گو با نویسندگان و مترجمان است ، که در برنامه امشب نمایشنامه "حلزون" نوشته "هوبرت هنری دیویس" ‌و رمان "نقشه و قلمرو" نوشته "میشل اُ اِل بِک" معرفی می شوند.

در «چاپخانه» این هفته «صادق وفایی  » به عنوان کارشناس مجری با «ابوالفضل الله دادی »؛ مترجم کتاب رمان «نقشه و‌قلمرو» درباره این کتاب گفتگو می کند.

«میشل ولبک» نوبسنده این رمان نام آشنای دو دهه‌ی اخیر ادبیات فرانسه، با شهرتی که هر روز عالم‌گیرتر می‌شود، بی وقفه درحال نوشتن است. وارث اصیل مارکی دوساد، ژرژ باتای و موریس بلانشو که امروز به شکل عجیبی تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان فرانسه شده‌است.

«نقشه و قلمرو» همان رمانی‌ست که شاید بتوان آن را آغازگر شهرت و محبوبیت زایدالوصف ولبک دانست. رمانی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و با جایزه‌ی گنکوری که نصیبش شد، ولبک را در مقام نویسنده‌ای صاحب سبک تثبیت کرد. در تمام ده سال گذشته تا به امروز، هرچه ولبک نوشته رنگ و بویی از درونمایه و آشکارگی مضمونی و سبکی «نقشه و قلمرو» را در خود داشته است. کتاب «نقشه و قلمرو» با داستانی سرشار از شوخی و هجو پیرامون زندگی هنرمندی بورژوا، در حمله به سبک زندگی شخصیت‌هایش و منش رفتاری‌شان هیچ ابایی ندارد.

همچنین نمایشنامه "حلزون " نوشته" هوبرت هنری دیویس “در گفتگوی "مصطفی محمودی" کارشناس برنامه با”نسیبه جمشیدی شاهرودی”معرفی می شود.

هوبرت هنری دیویس نویسنده انگلیسی است که سال ها در آمریکا به کار روزنامه نگاری مشغول بوده است. او پس از بازگشت به انگلیس به نوشتن نمایشنامه مشغول شد و آثار متعددی خلق کرد. نمایشنامه حلزون را شاهکار این نویسنده بریتانیایی می دانند. او، این اثر کمدی-رمانتیک را در سه پرده نوشته است. نوع کمدی، سازگاری فرهنگی و نزدیکی موضوع این نمایشنامه با جامعه امروز ایران، دلیل اصلی ترجمه و نیز معرفی این نمایشنامه ‌نویس به تئاتر ایران است. هوبرت هنری دیویس Hubert Henry Davies در 1917، در سن چهل و هشت سالگی از دنیا رفت.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی زهرا نصرالهی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز