افزایش آگاهی‌‌ مردم آنها را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد / هرشب چندساعت کتاب می‌خوانم

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۲:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۹۳۱۹
افزایش آگاهی‌‌ مردم آنها را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد / هرشب چندساعت کتاب می‌خوانم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه نمایشگاه کتاب برتاثیر کتابخوانی در ارتقای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اصغر جهانگیر در این بازدید با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهایی که می‌تواند، در پیشگیری از وقوع جرم موثر واقع شود، کتابخوانی است، گفت: ما معتقدیم افزایش آگاهی‌‌های مردم به افزایش مهارت‌شان کمک می‌کند و آنها را از بسیاری آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد چون بسیاری از آسیب‌ها و جرم‌ها مثل سرقت و مال‌باختگی، ناشی از بی‌اطلاعی مردم است. کتاب نقش بسیار مهمی در رشد آگاهی‌های مردم دارد که با ارتقای سوادشان هم خودشان را مصون بدارند هم به دیگران این دانش را انتقال بدهند. 

وی درباره نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در گسترش کتابخوانی هم افزود: علاوه بر اینکه استان‌هایمان مسابقات کتابخوانی برگزار می‌کنند، در حوزه‌های پیشگیری از جرم هم، خودمان جزواتی تهیه می‌کنیم که سواد حقوقی و مالی و... مردم را ارتقاء بدهیم تا در بخش‌هایی که درگیر هستند، استفاده کنند. مثلاً اگر کسی مالی به دست آورد، چطور از مالش استفاده کند که مورد سوءاستفاده قرار نگیرد، یا همه نکات اولیه حقوقی را بدانند تا اسیر کلاهبرداری و ... نشوند.

جهانگیر با اشاره به اینکه نظارت بر کتاب‌ها از وظایف وزارت ارشاد است، اضافه کرد: احیاناً اگر کتاب‌هایی دیده شوند که مغایر موازین اسلامی باشند ولی وزارت ارشاد ورود نکرده باشد، حتماً مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوند.

این مسئول درباره میزان مطالعه خود اظهار داشت: من علی‌رغم کار زیادم شب‌ها بدون استثناء سه تا چهار ساعت مطالعه دارم. تقریباً سی سال است که به طور مستمر چنین برنامه‌ای را دارم. هم در زمینه کاری‌ام، هم کتاب‌های مدیریتی هم حوزه‌های اسلامی و کلام و فلسفه کتاب می‌خوانم.

در پایان وی با بیان اینکه می‌توانستیم در ایام کرونا که مردم از هم فاصله گرفتند، فاصله را با کتاب پر بکنیم، ابراز امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال بخشی از این مساله جبران شود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز