مهدی صباغ‌زاده: دولت از سینمای فرهنگی حمایت کند/ اکران همزمان با یک فیلم کمدی به فیلم ما آسیب زد!/ نتوانستیم هزینه تبلیغات را از فروش فیلم به دست بیاوریم

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۰۵:۴۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۱۳۹۷
مهدی صباغ‌زاده: دولت از سینمای فرهنگی حمایت کند/ اکران همزمان با یک فیلم کمدی به فیلم ما آسیب زد!/ نتوانستیم هزینه تبلیغات را از فروش فیلم به دست بیاوریم
مهدی صباغ‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط حاضر تنها فیلم‌های کمدی سطحی امکان اکران و فروش دارند تأکید کرد که برای زنده ماندن سینمای اجتماعی و فرهنگی تنها راه ممکن، حمایت دولت است.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز در شرایط حاضر تنها راهی که برای نجات سینمای اجتماعی و در واقع سینمای فرهنگی وجود دارد حمایت دولت است چرا که امروز با توجه به شرایط اکران و این مسئله که فیلم‌های اجتماعی خیلی زود به کف فروش می‌رسند برای سینماها هم به صرفه نیست که اکران این آثار را در اولویت قرار دهند و همانطور که گفتم تنها راه باقی مانده حمایت دولت است.

صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: اگر دولت از سینمای اجتماعی و فرهنگی حمایت نکند قطعاً این سینما از بین می‌رود و ما فقط آثار کمدی سطحی را در سینمایمان خواهیم دید. به هر شکل باید شرایطی فراهم شود که این سینما حفظ شود.

این تهیه‌کننده درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: یکی از معضلات جدیدی که با آن روبرو شده‌ایم قاچاق فیلم‌ها از پرده سینماها است که به نظر سازمان سینمایی با صنوف جلسه‌ای گذاشته و قوه قضاییه نیز به این مسئله ورود کرده و قرار است پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق صورت بگیرد. در بحث قاچاق فیلم‌ها در اکران آنلاین اقدامات جدی باید صورت بگیرد و به هر شکل در حال حاضر اکران آنلاین برای آثار سینمایی اصلاً به صرفه نیست.

وی افزود: فیلم‌ها باید در اکران به فروش و بازگشت سرمایه برسند و در نهایت اکران آنلاین صورت بگیرد. به عنوان مثال در اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» ما این تجربه را داشتیم و فیلم واقعاً با لطمات شدیدی مواجه شد که حتی نتوانستیم هزینه تبلیغات آن را از فروش به دست بیاوریم و همچنان منتظریم سازمان سینمایی از ما حمایت کند. یکی دیگر از مسائل آسیب‌زننده به فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» اکران همزمان یک فیلم کمدی بود که باعث شد این اثر کنار گذاشته شود و در برخی سینماها به صورت تک سانس اکران شود که اقدامی غیر قانونی است اما کسی این موضوع را پیگیری نکرد و فیلم عملاً از دست رفت.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در ادامه گفت: حرف‌های زیادی درباره حمایت از سینمای فرهنگی و اجتماعی زده می‌شود اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. درباره اعضای شوراهای صنفی هم باید تجدید نظر شود و تصمیمات به شکلی گرفته شود که ترکیب فیلم‌های در حال اکران به درستی انتخاب شود تا اثری دیگر آثار را به حاشیه نبرد و همه بتوانند اکران نسبتاً موفقی داشته باشند.

صباغ‌زاده در پایان گفت: دولت باید یک فکر اساسی برای حمایت از سینما داشته باشد و حتی می‌توان یک بودجه مشخص برای سینمای اجتماعی در نظر گرفت وگرنه این سینما از بین می‌رود و ما فقط یک سینمای صنعتی خواهیم داشت که به فروش توجه دارد.

انتهای پیام //

نظر شما