ثبت ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور جهان در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۴:۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۲۵۱۱
ثبت ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور جهان در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر
با پایان مهلت رسمی ارسال آثار به بخش مسابقه هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر – 15 می مصادف با 25 اردیبهشت ماه 1401 تعداد 1871 اثر از 112 کشور جهان متقاضی این دوره از جشنواره شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پس از دو ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در بخش بین الملل از کشورهای متعددی فیلم های سینمایی و داستانی، مستند و انمیشن بلند، کوتاه و نیمه بلند متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.

در این میان پنج کشوری که بیشترین تعداد آثار را به جشنواره ارسال کرده اند می توان به کشور هندوستان با 336 فیلم، برزیل با 127 فیلم، ترکیه با 112 فیلم، ایالات متحده امریکا با 89 فیلم و ایتالیا با 75 فیلم اشاره کرد.

پس از این پنج کشور نیز اسپانیا با 74 اثر، فرانسه با 70 اثر، آرژانتین با 60 اثر، چین با 55 اثر و انگلستان با 49 اثر در رتبه پنجم تا دهم قرار دارند.

کشورهای مالدیو؛ سودان، بورکینافاسو؛ بنین؛ کامرون؛ تانزانیا، سنگال، عربستان صعودی؛ بحرین و  سودان نیز ده کشوری هستند که با یک فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی– اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، « مسابقه سینمای بین¬الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع¬رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش های هنری شهری» و «بخش جنبی» شامل کارگاه-های آموزشی، نقد و بررسی،  نمایش ویژه فیلم های ایران و جهان و تقدیر و بزرگداشت اساتید و هنرمندان حوزه های مختلف توسط موسسه تصویر شهر – سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تابستان 1401 در تهران و به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می شود.

انتهای پیام //

نظر شما