فرهنگ سازی و آگاهی بخشی‌رکن اصلی جشنواره مد و لباس است

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۲۳:۳۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۵۵۳۲
فرهنگ سازی و آگاهی بخشی‌رکن اصلی جشنواره مد و لباس است
جلسه هماهنگی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و سیدمجید امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمود شالویی در این جلسه با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در جشنواره مد و لباس فجر با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی رکن اصلی یازدهمین جشنواره مد و لباس است، گفت: مسئولان یازدهمین دوره این جشنواره به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای اقشار مختلف جامعه توجه ویژه خواهند کرد زیرا همواره تمرکز بیش از اندازه به ظاهر برپایی رویدادهای مد و لباس، از آسیب های احتمالی این جشنواره ها است و برنامه ریزی درباره توجه به ریشه های فرهنگی اصیل ایرانی می تواند به مقابله به این آسیب کمک کند.
 
وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر برپایی یازدهمین جشنواره مد و لباس، در اواخر سال نیز دوازدهمین دوره این جشنواره را نیز در پیش خواهیم داشت.
 
شالویی در عین حال تصریح کرد: نکته مهمی که لازم است درباره برپایی دو دوره جشنواره مد و لباس فجر در طول یکسال مورد توجه قرار گیرد، این است که باید جنبه تکمیلی و تکامل یافته دوره دوازدهم نسبت به دوره یازدهم این رویداد به خوبی مشاهده شود و دستیابی به این هدف، برنامه ریزی مدون و مشخصی را می طلبد.
 
مشاور وزیر فرهنگ افزود: با برپایی نمایشگاه دائمی محصولات برتر رویدادهای مد و لباس در فضای رفت و آمد ساختمان ستادی وزارت فرهنگ و سازمان های تابعه می توان توجه بخش قابل اعتنایی از اهالی فرهنگ و هنر را به محصولات ارزشمند حوزه مد و لباس جلب کرد؛ همچنین در این زمینه می توان با سایر وزارتخانه‌ها و نهادها برای بهتر دیده شدن آثار نیز همکاری داشت.
 
وی در پایان گفت: با برپایی نمایشگاه دائمی محصولات برتر جشنواره مد و لباس این آثار که از زیبایی های هنری خاصی برخوردار است، با استقبال گسترده کارکنان اداری و مراجعه کنندگان مواجه خواهد شد.
 
بخش اراده مردمی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۱۸ تیر راه‌اندازی می‌شود
 
در ادامه این جلسه سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: بخش اراده مردمی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۱۸ تیر راه‌اندازی می‌شود. 
 
وی افزود: همچنین نمایشگاه بزرگ ایران ویژند ۱۴۰۱، با هدف عرضه طراحی‌های پوشاک کشور دوم تا پنجم مرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می شود. این نمایشگاه قرار بود ۱۴ تا ۱۷ تیر ماه برگزار شود اما بنا به درخواست صاحبان ویژندهای (برندهای) برتر کشور برای داشتن فرصت بیشتر و آمادگی بهتر برای حضور در این نمایشگاه، زمان آن به تعویق افتاد.
 
امامی در پایان تصریح کرد: ۱۸ تا ۲۴ تیر نیز نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر برپا و روز ۲۴ تیر آیین پایانی با معرفی برگزیدگان آن برگزار می شود. همچنین آثار برتر جشنواره یازدهم نیز در استان‌ها به نمایش در می‌آید و ایران ویژند استانی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز