هاشم مرادی: خوشحالیم که فیلم‌مان در کنار فیلم های برجسته قرار گرفت/ شهرداری برخی از سالن‌های خود را به اکران فیلم‌های مستقل اختصاص دهد

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۲۳:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۳۸۴۲
هاشم مرادی: خوشحالیم که فیلم‌مان در کنار فیلم های برجسته قرار گرفت/ شهرداری برخی از سالن‌های خود را به اکران فیلم‌های مستقل اختصاص دهد
در حاشیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، فیلم سینمایی «ایمو» با استقبال پرشور مخاطبان برای نخستین بار اکران عمومی شد.

 

«هاشم مرادی»کارگردان و نویسنده فیلم ایمو در گفت‌وگوبا خبرنگار برنا؛ گفت: شب گذشته در پردیس سینما ملت و در حاشیه جشنواره فیلم شهر، فیلم بلند سینمایی و ویدیویی «ایمو» در حالی با حضور عوامل آن برگزار شد که در سالن شماره 4 پردیس ملت جا برای نشستن نبود و برخی ایستاده بودند؛ به طوری که کارگردان درخواست کرد تا یک سانس دیگر هم به اکران فیلم اختصاص داده شود.

پیش از اکران به سراغ عوامل اثر رفتیم تا ببینیم از اینکه فیلمشان برای نخستین بار در جشنواره فیلم شهر اکران عمومی می شود چه حسی دارند. 

هاشم مرادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس این فیلم با اشاره به اینکه فیلم با هزینه شخصی ساخته شده و هیچ حمایتی دریافت نکرده است، گفت: «ایمو» شامل داستانک هایی است که یک نخ تسبیح آن ها را به هم پیوند می دهد. شخصی در یک کافه داستانک هایی را مشاهده می کند و فیلم بر این اساس ساخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه  «ایمو» تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده است، بیان کرد: این اولین حضور جشنواره‌ای ماست و پذیرفته شدن فیلم‌مان در جشنواره فیلم شهر باعث خوشحالی ما شد. امیدواریم این اتفاق در جشنواره های دیگر هم تکرار شود و زحمات دوستانمان بیشتر دیده شود.

مرادی افزود: از عوامل برگزاری جشنواره فیلم شهر بسیار سپاسگزارم. اینکه فیلم‌مان در کنار فیلم های برجسته قرار گرفت برای ما بسیار خوشحال‌کننده است. 

وی با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم زحمات زیادی کشیده شده و فیلمنامه آن بارها بازنویسی شده است، گفت: اگر جشنواره و به طور کلی شهرداری برای اکران ایمو در سطح وسیع‌تر از ما حمایت کنند باعث خوشحالی من و سایر عوامل فیلم خواهد بود. به هرحال هر فیلمسازی دوست دارد فیلمی که می سازد دیده شود. 

پس از هاشم مرادی، با فرزند او میلاد مرادی به گفت‌وگو نشستیم که از بازیگران نقش اصلی فیلم «ایمو» بود. او با انتقاد از اینکه سینمای ایران گرایش زیادی به سمت ژانر تیره و دارک پیدا کرده است، گفت: فکر می کنم یکی از دلایل راه یافتن «ایمو» به جشنواره فیلم شهر خاص بودن داستان آن بود. ما در این فیلم همه فصل ها از جمله فصل شادی، کمدی، رمانتیک و ... را تجربه کرده‌ایم. درکل فضای متنوع فیلم باعث خاص شدن آن می شود. 

وی با بیان اینکه «ایمو» تا حد زیادی مرتبط با موضوع شهر است، گفت: به هر حال از اینکه فیلم در جشنواره فیلم شهر راه یافته است، خوشحالیم.

حمید پروین‌جدا از دیگر بازیگران نقش اصلی فیلم است که در یکی از داستانک های فیلم حضور دارد. او هم تا حد زیادی از راه یافتن فیلم در جشنواره فیلم شهر خوشحال بود و گفت: داستانکی که من در آن بازی کرده‌ام تا حد زیادی به زندگی خود من شبیه است. 

او همچنین خواستار آن شد که شهرداری و ارگان های مرتبط از هنرمندان و سینماگران حمایت کنند تا فضای هنری کشور دوباره شوروحال قبلی خود را به دست آورد.

سیما نوری‌زاد، هنرمند دیگری است که در «ایمو» نقش‌آفرینی کرده و برای تماشای فیلم خود در پردیس سینما ملت حضور یافته بود. او هم ضمن ابراز خوشحالی از دیده شدن فیلم و راه یافتن آن به جشنواره فیلم شهر بیان کرد: کارگردانی این فیلم فوق‌العاده است و در کنار آن فیلمبرداری حرفه‌ای از نقاط قوت «ایمو» هستند.

وی با بیان اینکه ایمو اولین تجربه من در بازیگری بوده است، عنوان کرد: فکر می‌کنم شهرداری تهران می‌تواند با تبلیغات وسیع برای فیلم ها و ایجاد پل ارتباطی برای معرفی بازیگران جدید به زنده شدن سینما و بهبود وضعیت عرصه هنر کمک کند.

شهرداری برخی از سالن‌های خود را به اکران فیلم‌های مستقل اختصاص دهد

مسعود آفریده، مدیر تولید فیلم «ایمو» هم از دیگر هنرمندانی بود که در پردیس سینما ملت حضور یافته بود. او با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شهر کمک زیادی به دیده شدن این فیلم کرد، گفنت: اغلب عوامل فیلم برای نخستین بار در این عرصه فعالیت می‌کردند؛ به همین دلیل اکران اثر در جشنواره فیلم شهر تشویق خوبی برای آن‌ها شد و امیدی را در دل آن‌ها زنده کرد. 

وی همچنین ضمن درخواست از شهرداری برای تلبلیغات بیشتر برای دیده شدن فیلم‌های مستقل اظهار کرد: امیدوارم شهرداری برای حمایت از فیلم‌های مستقلی که به جشنواره فیلم شهر راه یافته‌اند، برخی از سالن‌های سینمایی خود را در سطح شهر تهران به اکران این فیلم‌ها اختصاص دهد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از 27 تیر آغاز شده و تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به کانال تلگرامی‌این رویداد هنری به نشانی  t.me/shahrfilmfest و اینستاگرام رسمی‌جشنواره www.instagram.com/shahrfilmfest مراجعه کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز