مصاحبه هفته؛

تیتراژ های ماندگار تلویزیون چگونه ساخته می شوند؟

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۰۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۳۰۶
تیتراژ های ماندگار تلویزیون چگونه ساخته می شوند؟
فرزاد فرزین که با خوانندگی در عرصه پاپ جزو پرطرفداران این حوزه محسوب می‌شود و بسیاری از اهالی سینما از محبوبیت او در سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی سود می‌برند با آلبوم‌های متعددی چون: «شراره»، «شخصی» «شانس» و «شلیک» در دنیای موسیقی درخشید اما با بازی در سریال‌های «ملکه گدایان»، «مانکن» و «عاشقانه» جایگاهش را جا به جا کرد.

فرزاد فرزین، خواننده تیتراژهای آثاری چون «ماه عسل»، «کوله پشتی»، «شب بخیر تهران» و سریال‌هایی چون «آخرین بازی»، «راز پنهان» و... در شبی که برای «جشن حافظ» جایزه گرفت مهمان گپ‌وگفت صمیمانه‌ای با خبرگزاری برنا شد. او در پاسخ به این سوال که حضور همزمانش در قامت خواننده و بازیگر به کار او لطمه‌ای وارد می‌کند یا نه و چه اندازه فعالیت در عرصه هنر را مولتی مدیا می‌داند به خبرنگار فرهنگ و هنر برنا؛ گفت: فکر نمی‌کنم کار یونیکی انجام داده باشم، این قضیه را همه جای دنیا می‌بینیم. بد و خوبش بستگی به تخصص آن شخص دارد. من اوایل شناخت کافی از کار کردن در سینما را نداشتم اما رفته رفته با حضور در کنار اساتید توانستم به مرحله‌ای متوسط رو به بالا برسم. این موضوع با نتیجه و خروجی کارها مشخص می‌شود. 

او درباره‌ی اینکه در اجرای کنسرت‌ها و کار خوانندگی هم اجرا و بازی بدن دارد عنوان کرد: اجرای موسیقی هم یک پرفورمنس است که توام با خوانندگی انجام می‌شود. ما در تئاتر با اپرا شاهد این قضیه هستیم که بسیار مرسوم است. 

خواننده سریال «مانکن» درخصوص خریدن تیتراژها با اعداد و ارقام بالا و تاثیر این کار در ماندگاری یک خواننده عنوان کرد: خیلی موافق این قضیه که می‌گویید بسیاری کارها را با پول می‌خرند نیستم‌؛ ممکن است افرادی که تازه‌کار هستند چنین فضایی را رقم بزنند اما درکل بسیار کم این موضوع پیش می‌آید‌. اگر هم شاهد این اتفاق باشیم با گذشت زمان متوجه می‌شویم که این روش به هیچ عنوان پایدار نیست. تیتراژی که ترانه و اجرای خوبی داشته باشد قطعا در ذهن شنونده نقش می‌بندد و تا مدت‌ها در او باقی می‌ماند.

فرزین در پاسخ به این سوال که برای خواندن تیتراژ یک اثر آیا فیلمنامه را می‌خواند و یا اینکه کار را انتخاب می‌کند پاسخ داد: صد درصد با دقت بسیار زیاد فیلمنامه‌ی کار را بررسی می‌کنم و مناسب با شرایط و فضای کاراکترها سعی در انتخاب ترانه، آهنگ‌سازی و اجرا خواهم داشت. 

فرزاد فرزین درباره گران شدن بلیت‌ کنسرت‌ها و ناتوانی مخاطب برای حضور در سالن‌ها عنوان کرد: متاسفانه گرانی‌ها در اجتماع بسط داده می‌شود. تورم همه‌ جای کشور وجود دارد. این موضوع به موسیقی هم سرایت کرده است، وقتی تمام اقلام در کشور ۳ برابر می‌شود طبیعتا بلیت سالن کنسرت هم ۳ برابر می‌شود. همین موضوع به صورت دومینووار همه‌چیز را در بر می‌گیرد. البته ناگفته نماند که من و گروهم در هر سانس کنسرت برای هر شهری که می‌رویم همیشه تعدادی بلیت برای فن‌پیج‌های فعالمان که دوست دارند در کنسرت‌ها حضور داشته باشند درنظر می‌گیرم. احترام به طرفداران از وظایف ماست.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز