چه کسی از حذف جیران خوشحال شد؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۸۱۵
چه کسی از حذف جیران خوشحال شد؟
این خبر در سایت ها و شبکه اجتماعی دست به دست شد که به درخواست و پیگیری شاکی پرونده، آرشیو سریال «جیران» از روی پلتفرم فیلیمو حذف شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  برنا؛ رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: «در پی انتشار خبری مبنی بر حذف شدن آرشیو سریال «جیران» از پلتفرم فیلیمو، پیگیری‌های نشان می‌دهد شاکی خصوصی پرونده با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه اعلام کرده است دستور قضایی در این پرونده طبق ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان به طور کامل اجرا نشده و صرفا از پخش قسمت ۲۴ به بعد سریال جلوگیری به عمل آمده و هنوز آرشیو سریال جیران بر روی پلتفرم فیلیمو قابل مشاهده و دسترسی است.

با درخواست و پیگیری شاکی پرونده، آرشیو سریال جیران از روی پلتفرم فیلیمو حذف شد.

طبق پیگیری‌های انجام شده در روزهای آتی هیئت سه نفره کارشناسی نظر خود را به مقام قضایی اعلام خواهد کرد.»

نظر کارشناسی هیات سه نفره به زودی اعلام می شود و احتمالا پخش سریال جیران از سر گرفته خواهد شد اما نکته ای که قابل توجه است این  است که چه کسی از این ماجرا لذت می برد؟

عوامل سریال آهوی من مارال؟

پلتفرم های رقیب؟

مخاطبان؟

یا چی...

طبیعتاً یک اتفاق غیر قانونی رخ داده که عوامل سریال شاکی به کمک قانون موفق شدند سریال حسن فتحی را توقیف کنند اما سوال دیگر این است که؛

چرا این اتفاق با شیوه های دیگر حل نشد؟

چرا با کدخدامنشی هنرمندان سر میز مذاکره ننشستند؟

چرا کسی بزرگی به حل این مشکل نکرد؟

چرا کسی در این باره چیزی نمی گوید؟

چون در این ارتباط مردم بیش از همه متضرر شدند و شاید پلتفرم مرتبط هم  هم ایضا؟

هنرمندانی که دستمزدشان را گرفته یا می گیرند خب کارشان را کرده اند فقط مردمی که منتظر دیدن سریال محبوبشان هستند و حتی برای آن هزینه کرده اند و برای  قسمت های قبلی وقت گذشتند پاسوز این ماجرا هستند.

پس عوامل سریال شاکی بدانند در این ماجرا باید حقی برای مردم هم قائل بود و تنها به برد و باخت در یک شکایت ولو با اینکه  حق هم طبق شهادت قانون با آنها نبوده  فکر نکنند .

یادمان نرود اگر این نگرانی و بی اعتمادی ریشه بدواند  این دکان که مستقیما با جیب مردم در ارتباط است باید کرکره را کم کم پایین بکشد و چه بسا دود این ماجرا پس فردا به چشمان خیلی ها حتی خانواده محق سریال آهوی من مارال هم برود.

ای کاش این اتفاق از روز اول رخ نمی داد و بنا بر ادعای کارگردان سریال شاکی این امانتداری انجام می شد و کاش هنرمندان با سابقه و کارنامه داری که این دو سریال را ساخته اند زودتر شیوه توافق را خودشان پیدا کرده بودند تا قانون به این ماجرا  ورود نمی کرد و البته هنوز هم می شود میانه را گرفت تا کار از این که هست بدتر نشود و مردم هم بتوانند سریالی را که تا امروز دنبال کردند ادامه دهند و البته فرصتی است شاید برای رقابت و قضاوتی که مردم روی هر دو اثر در آینده داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز