زندگی یک روحانی مستند رادیویی شد

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۱۰:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۲۱۲۴
زندگی یک روحانی مستند رادیویی شد
پخش مستند «زندگی حجت الاسلام صفایی حائری » از رادیو فرهنگ «مستندفرهنگ» درباره زندگی حجت الاسلام صفایی حائری شنبه ۱۲ شهریورماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه رادیویی فرهنگ روانه آنتن می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مستند فرهنگ امروز  به زندگی استاد صفایی حائری، اندیشه‌ها، افکار و ابعاد شخصیتی ایشان می‌پردازد.

علی صفایی معروف به عین صاد، روحانی، نویسنده و اندیشمند شیعه در سال ۱۳۳۰ش در قم متولد شد. پدرش عباس صفایی حائری از علمای قم و پدربزرگش محمدعلی صفایی حائری از علمای نجف بود که به دعوت عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم، به قم هجرت کرد.

وی بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تأکید داشت؛ یعنی بر این باور بود که دین تنها شامل احکام اقتصادی، سیاسی، تربیتی و... نیست؛ بلکه نظام‌های اقتصادی و تربیتی و سیاسی و… هم ارائه می‌کند.

حجت الاسلام صفایی حائری نویسنده دینی صاحب قلم حدود ۵۰ اثر در حوزه معرفت دینی، تربیت دینی، تفسیر قرآن و حکومت دینی به رشته تحریر درآورده بودند.

مسئولیت و سازندگی، انسان در دو فصل، رشد، درس‌هایی از انقلاب، صراط، حرکت، انتظار و تو می‌آیی از مهمترین آثار این نویسنده حوزه دینی و معرفتی کشورمان است. مرحوم علی صفایی سال ۱۳۷۸ در مسیر عزیمت به مشهد مقدس بر اثر تصادف دار فانی را وداع گفت.

برنامه « مستند فرهنگ» که به پرتره زندگی مفاخر فرهنگی کشور اختصاص دارد را ساعت۱۴.۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو‌فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز