گزارش هفته؛

چرا باید در سینما فوتبال ببینیم؟

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۷۳۳
چرا باید در سینما فوتبال ببینیم؟
پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما فرصت ویژه‌ای است که می‌تواند وضعیت اقتصادی سینما را تا حدودی التیام ببخشد اما این نکته با چالش‌هایی نیز مواجه است که در گزارشی همراه با خانواده سینما آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به نظر می‌رسید همه‌ی خانواده سینما با پخش مسابقات فوتبال جام جهانی قطر در سالن‌های سینما موافق باشند اما در این گزارش با نظرات متفاوتی روبرو هستیم که از نظر می‌گذرانید.

بروجردی: نمایش مسابقات جام جهانی در سینما باعث تخریب سالن‌ها می‌شود

بروجردی: نمایش مسابقات جام جهانی در سینما باعث تخریب سالن‌ها می‌شود

هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

بهنام بروجردی مدیر سینما «۲۲ بهمن رشت» در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: این موضوع در دست پیگیری است. بعضی از شهرهایی که هم مسئولین آن هم سینماداران موافق این کار باشند هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند تا این قضیه اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: در حال حاضر «۲۲ بهمن رشت» تنها سینمای فعال در شهر رشت است بنابراین ما تمام تلاشمان این است که در هر برنامه‌ی نمایشی لااقل شش الی هفت فیلم را طی ماه اول به اکران برسانیم. به همین خاطر برنامه‌ی نمایشی سینمای ما اولویتش با اکران فیلم‌هاست و برنامه‌ای برای جام جهانی ندارد.

بروجردی با اشاره به معایب تماشای فوتبال در سینماها عنوان کرد: این قضیه ممکن است از لحاظ مالی برای سینماها آورده‌ای کوتاه مدت داشته باشد اما تجربه نشان داده است سینماهایی که تا به امروز این کار را انجام داده‌اند بیشتر ضرر کرده‌اند. باید در نظر بگیریم که مخاطب برای تماشای فوتبال به سینما می‌آید بنابراین می‌خواهد هیجان خودش را به جای استادیوم در سینما خالی کند. از نگاه من این فضا مناسب این کار نیست چرا که بارها شنیده‌ایم تماشاگران خسارت‌های متفاوتی را به صندلی‌های سینما وارد کرده‌اند که خود همین موضوع می‌تواند آسیبی جدی به سینما بزند. در کل من تمایلی به نمایش جام جهانی در سینما نداریم.

این مدیر سینما در خصوص وضعیت فعلی سینما «۲۲ بهمن رشت​» عنوان کرد: بعد از فراگیری کرونا تمام سینماهای استان گیلان تعطیل شده بودند. زمانی که اکران فیلم «قهرمان» آقای اصغر فرهادی آغاز شد با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگویی داشتیم که همه‌ی آن‌ها بابت اینکه چرا در رشت سینمایی فعال وجود ندارد که مخاطب بتواند این فیلم را تماشا کند ابراز تاسف و ناراحتی کردند. طی همین قضیه ما با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی توانستیم سینما ۲۲بهمن رشت را مجدد بازگشایی کنیم. بعد از اکران فیلم «قهرمان» که خوشبختانه با اقبال خوبی مواجه شد چند فیلم دیگر مانند «دینامیت» و «گشت ارشاد3» وارد چرخه اکران شدند. استقبال مردم و سیل انبوه مخاطبان باعث شد متوجه بشویم که سینمای ما ظرفیت این را دارد که در طی روز بیش از یک فیلم به نمایش بگذارد.

او ادامه داد: از آنجایی که ما یک سالن بیشتر نداریم سانس‌های خودمان را به شکل ویژه با اطلاع‌رسانی از هر سانس، به یک فیلم اختصاص داده‌ایم بنابراین توانستیم ظرف چند ماه از تک فیلم بودن به سینمایی تبدیل شویم که روزانه چهار الی پنج فیلم سینمایی را اکران می‌کند.

وی بیان کرد: بازگشایی و رونق سینمای ما موجب شد که سینمای «طلوع فومن»، «دریا» آستارا و «هلال احمر» انزلی بلافاصله بعد از ما سالن‌هایشان را بازگشایی کنند و خوشبختانه این اواخر سینما «سپیدرود» را هم یکی از نهادها خریداری کرده که انشاالله به زودی آن هم به چرخه‌ی نمایشی ما اضافه خواهد شد. 

بروجردی درخصوص فروش روزانه‌ی سینما «۲۲ بهمن رشت» به خبرنگار برنا گفت: در حال حاضر ما روزانه چیزی نزدیک به 8 الی 10 میلیون تومان فروش داریم و تقریبا می‌توان گفت به شرایط قبل از کرونا برگشته‌ایم. به دلیل چینش اکران و تنوع ژانری که داریم خوشبختانه فروشمان نسبت به استان‌های دیگر بسیار بیشتر است. خود همین موضوع باعث شده که برای اولین بار دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان سینما تمایل زیادی پیدا کنند تا اکران‌های مردمی را در رشت داشته باشند. 

او در ادامه افزود: خوشبختانه طی این چند ماه آقای پژمان جمشیدی، حامد آهنگی، ابوالفضل پورعرب، هادی حجازی‌فر و... به ۲۲ بهمن رشت آمده‌اند که این خودش اتفاق خوبی است و به زودی میزبان آقای جواد عزتی برای فیلم سینمایی «دوزیست» خواهیم بود. 

بروجردی در پایان گفت: همه‌ی سینماهایی که در استان گیلان وجود دارند(چه فعال چه تعطیل) بافتشان قدیمی است و نیاز به مرمت و بازسازی دارند. سینمای ما از کف‌سازی سالن نمایش گرفته تا صندلی‌ها، تهویه و...نیاز به تعویض دارد و ما در تلاش هستیم این مسائل را به زودی حل کنیم.

ازناوی: ادغام طرفداران فوتبال با سینما اتفاق مهمی است

ازناوی:  ادغام طرفداران فوتبال با سینما اتفاق مهمی است

هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

سحر ازناوی مدیر «سینما اکومال البرز» در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: خبرهای ابتدایی را شنیده‌ام اما هنوز قطعی شدنش مشخص نیست. ما قبلا هم در سینما اکومال البرز بازی‌های فوتبال را پخش کرده بودیم که در روند فروش ما تاثیر به سزایی داشت.

او ادامه داد: البته این را بگویم که آن زمان گیشه سینماها خیلی ضعیف بودند و ما در روزهای کرونایی به سر می‌بردیم همین موضوع باعث شده بود که از پخش فوتبال جواب مثبت و خوبی بگیریم. اما خوشبختانه حالا با وجود تولیدات در ژانرهای مختلف که روی پرده هستند فروش نسبتا مناسبی را تجربه می‌کنیم.

ازناوی بیان کرد: سینماهایی که چندین سالن دارند در کنار نمایش فیلم‌ها می‌توانند بازی‌های جام جهانی را هم پوشش بدهند. قطعا این امر در فروش تاثیرگذار است و مخاطبان بسیاری را به سینماها خواهد کشاند. سینمای ما هم از این موضوع استقبال می‌کند چرا که ادغام طرفداران فوتبال با سینما اتفاق مهمی را رقم خواهد زد.

مدیر «سینما اکومال البرز» درباره وضعیت فعلی این سینما گفت: سینمای ما اولین پردیس در کرج است. این سینما بهترین کیفیت تصویر و صدا را دارد. یکی از نکات جالب این است که همه‌ی پرسنل ما خانم هستند. از آنجایی که من بسیار دقیق و سختگیرم تمام تلاشم را می‌کنم که مردم از تماشای فیلم و حضور در سالن‌ها راضی باشند.

او در پاسخ به این پرسش که کدام گونه از فیلم‌ها فروش و مخاطب بیشتری دارند عنوان کرد: با توجه به وضعیتی که در کشور ما وجود دارد مخاطبان بیشتر سراغ فیلم‌های کمدی و طنز می‌آیند اما فیلم‌های اجتماعی مانند: «ابلق»، «علف‌زار»، «دوزیست» و... هم که بازیگران چهره‌ دارند مورد استقبال قرار می‌گیرند. 

ازناوی در خصوص فروش روزانه‌ی «سینما اکومال البرز» به خبرنگار برنا گفت: همانطور که می‌دانید پنجشنبه‌ها بلیت سینما 45 هزار تومان، سه‌شنبه‌ها نیم‌بها و مابقی روزهای هفته 35 هزار تومان است. بنابراین با توجه به اینکه  قیمت بلیت‌ها شناور است عدد ثابتی را نمی‌توانم بگویم اما بر اساس تعداد مخاطب خوشبختانه سه‌شنبه‌ها حدود 2هزار، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها  حدود 1400 و روزهای عادی چیزی نزدیک به هشتصد یا هزار مراجعه‌کننده داریم. 

زوار: پخش جام جهانی در سینماها خاطره‌ای نوستالژیک خواهد ساخت

 

زوار: پخش جام جهانی در سینماها خاطره‌ای نوستالژیک خواهد ساخت

هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

زوار مدیر «سینما ناجی تبریز» در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: سینماهایی که مایل هستند مسابقات جام‌جهانی را مستقیم پخش کنند باید درخواست بدهند. ما چهار سال پیش تجربه پخش بازی‌های ایران را در جام جهانی داشته‌ایم. به یاد دارم مخاطبان استقبال بسیار خوبی از این قضیه داشتند.

او درباره تماشای دسته جمعی فوتبال در سینماها عنوان کرد: تماشای دسته‌جمعی فوتبال در سینماها می‌تواند یادآوری خوب و نوستالژیکی در آینده برای مردم داشته باشد. به احتمال زیاد ایران سه، چهار بازی در جام جهانی خواهد داشت. اگر این دوره هم این موضوع تایید و پروسه اداری آن حل شود قطعا سالن‌های سینمای ما برای تماشای فوتبال پر خواهند شد. البته این اتفاقات مقطعی هستند. پر شدن سالن‌های سینما برای تماشای فوتبال کمکی به فروش سینماها در بلند مدت نخواهد کرد.

این مدیر در خصوص احترام به سلیقه‌ی مخاطب امروزی و کشاندنش به سینماها گفت: متاسفانه ژانرهای کمدی فروش بیشتری دارند. خودتان بهتر می‌دانید که میزان فروش ما به چینش فیلم‌های روی پرده بستگی دارد. برای مثال به یاد دارم وقتی فیلم سینمایی «محمد رسول الله» روی پرده بود مخاطب از سه چهار روز قبل بلیت رزرو می‌کرد و سالن‌ها پر می‌شدند. معتقدم اگر فیلم‌های خوش ساختی در چرخه اکران قرار بگیرند قطعا پای مخاطب به سالن‌ها باز خواهد شد.

او در ادامه افزود: خوشبختانه سینماهای امروزی از لحاظ کیفیت سمعی و بصری، سیستم تهویه و... بسیار خوب هستند. همین امر هم موجب می‌شود مخاطبان با رغبت بیشتری در سینما حضور پیدا کنند.

این مدیر با اشاره به میزان فروش روزانه سینما «ناجی» تبریز به خبرنگار برنا اعلام کرد: از آنجایی که بلیت، سه‌شنبه‌ها نیم‌بهاست مخاطبان بیشتری به سینماها می‌آیند. اما بقیه‌ی روزها حدود سی یا پنجاه نفر در هر سالن‌ حضور پیدا می‌کنند. 

زوار در خصوص وضعیت سینما «ناجی» تبریز گفت: سینما ناجی تبریز جزو سینماهای ممتازی است که شاخصه‌ها و استانداردهای روز دنیا را رعایت کرده است. اکثر سالن‌های ما 370 نفری هستند. با وجود اینکه مردم در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند اما ما کم و بیش مخاطب خودمان را داریم. به زودی با بازگشایی مدارس دانش‌آموزان بسیاری به سینماها خواهند آمد که خود این موضوع هم به رونق سینما کمک شایانی خواهد کرد.

جهانگیر کوثری: پخش جام جهانی از منظر قانونی در سینماها امکان‌پذیر نیست

جهانگیر کوثری: پخش جام جهانی از منظر قانونی در سینماها امکان‌پذیر نیست

سینمای ایران برای روشن نگه داشتن سالن‌ها به فاکتورهای مختلفی احتیاج دارد از فیلم خوب گرفته تا حضور کارگردان‌های شهیر و البته فرمول همیشگی که همان چهره‌های ستاره و گره‌گشای گیشه است اما در بسیاری از مواقع صاحبان سینما با توجه به سلیقه روز مخاطب به سمت کارهایی می‌روند که این مسئله هم همیشه حل مسئله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. حالا باید دید بازی‌های جام‌جهانی و فوتبال می‌تواند ناجی این روزهای سینماها باشد یا نه؟ خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینماها را بررسی می‌کند.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: سینما جای فیلم دیدن است نه تماشای فوتبال‌.‌ ایران می‌تواند این امتیاز را فقط برای پخش از تلویزیون خریداری کند. از آنجایی که مقررات سینما و فوتبال را می‌شناسم از منظر قانونی می‌گویم که اصلا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. 

او ادامه داد: از بخش جهانی و تجاری فیفا باید مجوز گرفته شود. آن‌ها هم با اتحادیه‌های آسیا و اقیانوسیه(edu) که مرکزش در مالزی است طرف هستند. به همین خاطر باید حق رایت آن‌ را خریداری کنیم که این قضیه امکان‌پذیر نیست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون‌بازی» عنوان کرد: پخش جام‌جهانی بُرد بزرگی برای تلویزیون دارد بنابراین این موقعیت را در اختیار سینماها قرار نمی‌دهد‌. فیفا این حق را به عضوهای خودش می‌فروشد. مگر اینکه تلویزیون با هماهنگی شهرداری‌ها در مراکز میدان‌های بزرگ پرده‌‌هایی با ابعاد وسیع نصب کند تا مردم بتوانند فوتبال را دورهمی تماشا کنند. 

کوثری در خصوص تاثیر مسابقات جام جهانی در میزان استقبال مردم و فروش سینماها عنوان کرد: جام جهانی شوری جهانی است که در آن همه با زبان شیوای فوتبال صحبت می‌کنند. این قضیه روی فروش مواد غذایی، اخبار جهانی، سیاست، سینما و... تاثیرگذار است. در کل در آبان و آذر ماه پیش‌رو همه‌چیز تحت تاثیر فوتبال قرار خواهد گرفت‌. بنابراین اهمیتی ندارد آن کشوری که در این فضا حضور دارد کامرون است یا آمریکا.

او در پایان گفت: همه‌ی کشورها تابع قانونی یکسان به نام مقررات فوتبال، در جام‌جهانی شرکت می‌کنند. جام جهانی پنجره‌های جدیدی را به روی مردم کشورها باز می‌کند که در آن داد و ستدهای اقتصادی، ناسیونالیستی و... اتفاق خواهد افتاد.

آیا جام جهانی ناجی سینما می‌شود؟

آیا جام جهانی ناجی سینما می‌شود؟

سینمای ایران برای روشن نگه داشتن سالن‌ها به فاکتورهای مختلفی احتیاج دارد از فیلم خوب گرفته تا حضور کارگردان‌های شهیر و البته فرمول همیشگی که همان چهره‌های ستاره و گره‌گشای گیشه است اما در بسیاری از مواقع صاحبان سینما با توجه به سلیقه روز مخاطب به سمت کارهایی می‌روند که این مسئله هم همیشه حل مسئله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. حالا باید دید بازی‌های جام‌جهانی و فوتبال می‌تواند ناجی این روزهای سینماها باشد یا نه؟ خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینماها را بررسی می‌کند.

داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما و مدیر سینما صحرا در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: شورا تصمیم گرفته بازی‌های مقدماتی تیم ملی ایران در آبان و آذر ماه را در سینماها پخش کند و بعد از بازی‌های مقدماتی بازی‌های دور بعد را برای کمک به سینماداران پوشش بدهد. 

او ادامه داد: قطعا پخش مسابقات جام جهانی در سینماها تاثیرگذار است چرا که باعث می‌شود هواداران فوتبال با محیط سینما ارتباط بیشتری برقرار کنند و قبل و بعد از فوتبال به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «افراطی‌ها» گفت: فکر می‌کنم آبان ماه بهترین زمان برای فروش سینماها باشد. البته به دلیل جام جهانی ممکن است مخاطب‌های سینما تا مدت اندکی کم شوند اما باز به دلیل برگزاری جشنواره فیلم فجر و نزدیک شدن به عید نوروز قطعا اوضاع بهتر خواهد شد.

آیا جام جهانی فوتبال باعث رونق سینما می‌شود؟

آیا جام جهانی فوتبال باعث رونق سینما می‌شود؟

سینمای ایران برای روشن نگه داشتن سالن‌ها به فاکتورهای مختلفی احتیاج دارد از فیلم خوب گرفته تا حضور کارگردان‌های شهیر و البته فرمول همیشگی که همان چهره‌های ستاره و گره‌گشای گیشه است اما در بسیاری از مواقع صاحبان سینما با توجه به سلیقه روز مخاطب به سمت کارهایی می‌روند که این مسئله هم همیشه حل مسئله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هر ترفندی که بتواند چراغ سینما را با حضور تماشاگران در سالن‌ها روشن نگه دارد ارزشمند است، از ساخت آثار کمدی گرفته تا کشاندن پای فوتبال به پرده نقره‌ای که بی‌شک طرفداران خودش را دارد. خبرگزاری برنا در گزارشی مفصل موضوع جام جهانی در سینما را بررسی می‌کند.

مژگان زرگر مدیر پردیس سینما ملت در واکنش به خبر پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها و تاثیرش در فروش گفت: سینما و فوتبال علاوه بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی، جنبه‌ی سرگرمی هم دارند. تماشاگر علاقه‌مند است فوتبال را در استادیوم و فیلم را در سینما تماشا کند حالا تلفیق این دو مورد با هم برای مخاطب لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. اگر قرار باشد مسابقات جام‌جهانی در سینما به نمایش در بیاید سوای بعد سرگرمی، درآمدی را هم برای صاحبان سینما به همراه خواهد داشت. البته ناگفته نماند که ساعت بازی‌های جام جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلا اگر ساعت بازی‌های مهم با سانس‌های پربیننده سینماها یکی باشد خود این موضوع موجب افت فروش بیشتر خواهد شد و ممکن است نتیجه‌ی عکس بدهد.

زرگر درخصوص پیش‌بینی‌اش از اکران‌های پاییزی عنوان کرد: تا زمانی که فیلم‌های جدید معرفی نشوند هیچ پیش‌بینی نمی‌توان داشت. در حال حاضر یک فیلم خارجی هم به چرخه اکران اضافه شده که در هفته اول، فروش خیلی خوبی نداشته است. حالا باید ببینیم با وجود تبلیغاتی که برایش آغاز شده آیا می‌تواند خودش را بالا بکشد یا نه.

او ادامه داد: مردم همیشه به سینما توجه خاصی داشته‌اند‌. بارها دیده‌ام که با عشق و علاقه پیگیر این هستند که کدام اثر را تماشا کنند. امیدوارم که اکران‌های پائیز هم موفق باشند و بتوانیم شاهد فروش چشمگیری در سینماها باشیم. 

این مدیر در خصوص احترام به سلیقه‌ی مخاطب امروزی و کشاندنش به سینماها گفت: در حال حاضر ۲ انیمیشن و چند فیلم در ژانر کمدی و اجتماعی روی پرده‌های سینماها وجود دارد تا مردم با آمدن به گیشه راضی از سالن‌ خارج شوند. اینکه بتوانیم در سینما همه‌چیز را داشته باشیم تا مخاطبین براساس سلیقه خودشان آن را انتخاب کنند امر مثبتی است. برای مثال این روزها می‌بینم که خانواده‌ها به خاطر فرزندانشان استقبال خوبی از انیمیشن‌ها می‌کنند و خوشبختانه تمامی سانس‌های ما پر می‌شوند که این موضوع اتفاق خیلی خوبی است. 

او ادامه داد: به نظرم بازی‌های تیم ملی نسبت به سایر بازی‌ها با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد. امیدوارم اگر قرار است این اتفاق نهایی شود زودتر اطلاع‌رسانی‌‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد تا زیرساخت‌ها را برای رفت‌ و آمد مردم در سینما ملت مهیا کنیم.

مژگان زرگر برنا

مژگان زرگر در خصوص وضعیت فعلی سینماها عنوان کرد: حدود ۲ سال سینماهای کشور به دلیل پاندمی کرونا تعطیل بودند و بیشتر آن‌ها به شکل ۳۰ یا ۵۰ درصد کار می‌کردند تا اینکه از عید نوروز به بعد اکران‌ها جان دوباره‌ای گرفتند. البته این را هم بگویم که‌ با وجود شلوغی‌ها همچنان ضریب اشغال ما ۲۰ درصد بوده است‌ و این نشان می‌دهد که ما هنوز به تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های بیشتری نیازمند هستیم.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز