وزیر فرهنگ: فقدان امین تارخ برای جامعه هنری و کشور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

۱۴۰۱/۰۷/۰۳ - ۰۸:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۰۸۵۱
وزیر فرهنگ: فقدان امین تارخ برای جامعه هنری و کشور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است
در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این ضایعه را تسلیت گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ روز گذشته، امین تارخ بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت. مقامات مسئول و چهره‌های فرهنگی و هنری درگذشت او را تسلیت کنند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی نخستین مقام مسئول هنری بود که برای تارخ پیام تسلیت داد. پس از او نیز محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن برمهانی معاون سیما،‌ مرکز سیما فیلم و ... پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای منتشر کردند. در زیر پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌خوانید:

«انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند خوش نام و پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون زنده یاد امین تارخ باعث تأثر و تألم گردید.

مرحوم تارخ هنرمندی توانا و نجیب و با دانش در عرصه فرهنگ و هنر کشور بود که نقش آفرینی‌های او آثار ماندگار و فاخر هنری هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

بازیگری باوقار و صاحب سبک در حرفه خود و آموزگاری بزرگ که شاگردان بسیاری را برای هنرهای نمایشی این مرز و بوم تربیت کرد.

بی‌تردید فقدان این هنرمند فرهیخته و متین برای جامعه هنری کشور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و فراموش‌نشدنی است و به بازماندگان آن مرحوم و همچنین هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون تسلیت می‌گویم.

از پروردگار مهربان برای آن هنرمند فقید، علو درجات در زندگی ابدی و برای بازماندگان و خانواده محترم تارخ، صبر و اجر جمیل مسألت دارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز