مصاحبه هفته؛

صباغ‌زاده: فیلم‌های جشنواره فجر را در اولویت اکران قرار دهید

۱۴۰۱/۰۷/۰۸ - ۱۰:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۱۵۶۱
صباغ‌زاده: فیلم‌های جشنواره فجر را در اولویت اکران قرار دهید
مهدی صباغ‌زاده درباره وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی تأکید کرد سازمان سینمایی برای اکران فیلم‌ها باید آثار خوب و مخاطب‌پسند جشنواره فیلم فجر را در اولویت قرار دهد.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: چندی پیش در شورای پخش هم مطرح کردم که اکران تعداد بالای فیلم در یک زمان محدود نتیجه‌ای جز سوزاندن فیلم‌ها و اصطلاحاً فیلمسوزی ندارد و وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد تا جلوی این اتفاق را بگیرد.

صباغ‌زاده تصریح کرد: برای همه فیلم‌های سینمایی هزینه شده و افراد زیادی زحمت کشیده‌اند که نباید با یک برنامه‌ریزی غلط سرمایه و زحمات افراد را به هدر داد. از نظر من سازمان سینمایی برای اکران فیلم‌ها باید آثار خوب و مخاطب‌پسند جشنواره فیلم فجر را در اولویت قرار دهد. کسانی که در روزهای اخیر پروانه ساخت گرفته‌اند و فیلم تولید کرده و حال فیلمشان اکران می‌شود حق فیلمسازانی را ضایع می‌کنند که مدت‌هاست فیلم ساخته‌اند و نمی‌توانند از سرمایه‌شان استفاده کنند.

او در ادامه اظهار داشت: این برنامه‌ریزی غلط برای اکران فیلم‌های سینمایی نه تنها به فیلم‌ها و سرمایه صاحبان آثار لطمه می‌زند، بلکه لطماتی جبران‌ناپذیر به کلیت سینمای کشور وارد می‌کند. امیدوارم این روند در اکران، متوقف شود و یک برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد. اگر این برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد قطعاً در آینده تولیدکنندگان بسیاری برای جبران خسارت‌هایشان به سازمان سینمایی مراجعه کرده و انتظار حمایت دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز