«چهارشنبه ۱۰ صبح»، اثر یک دهه هشتادی

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۹۶۵
«چهارشنبه ۱۰ صبح»، اثر یک دهه هشتادی
حسین بازپور، نویسنده نوجوان تازه ترین کتاب خود به نام «چهارشنبه ده صبح» را روانه‌ی بازار نشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ کتاب "چهارشنبه ده صبح"، تازه‌ترین اثر نویسنده‌ی دهه هشتادی منتشر شد.

این مجموعه داستان نوجوان، شامل پنج داستان کوتاه در ۶۰ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه با قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات تیماج مننتشر شد.

حسین بازپور اظهار کرد: در این مجموعه داستان، به مسائل و دغدغه‌های نوجوان امروز پرداختم، با طیف گسترده‌ای از نوجوانان در ارتباطم و تقریباً با دغدغه‌های نوجوانان آشنا هستم. 

حسین بازپور

این نویسنده‌ی جوان ادامه داد: به کنکور و مشکلات ناشی از آن در داستان‌ها پرداختم. مسائل اجتماعی همواره برای من در اولویت است. که در تلاش بودم پیوندی را مابین داستان‌ها ایجاد کنم. که این مسائل اجتماعی را از جمله اعتیادِ مابینِ نوجوانان را در داستان‌ها به‌صورت لایه‌لایه و در دل داستان‌ها بیان کنم. 

نویسنده‌ی کتاب "یکشنبه عصر در خیابان سوم" افزود: از سویی به مسائل اخلاقی پرداختم و در طراحی شخصیت‌ها کوشیدم مخاطبین نوجوانم را با تیپ‌های جدیدی از شخصیت آشنا کنم.

نویسنده کتاب "چهارشنبه ده صبح" بیان کرد: دغدغه‌هایی نظیر امتحانات نهایی، مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان و نوجوانان و مسائل و حاشیه‌های دوران کنکور از دیگر موضوعاتی‌ است که به آن پرداختم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: صرفاً کتابخوانی‌ چاره‌ساز نیست، امروزه، ما دغدغه‌ی مطالعه‌ی کتاب نداریم، بلکه از آموخته‌‌های خود؛ باید به‌نحو احسن استفاده کنیم. شخصی که بسیار مطالعه می‌کند ولی تغییری در آن صورت نمی‌گیرد؛ مشخص است مطالعات وی، بی‌فایده بوده‌است. 

این شاعر جوان یادآور شد: امروزه خواندن و یادگیری فقط از طریق کتاب نیست، روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ لذا انتظار میرود متولیان فرهنگی به چنین مسائلی توجه‌ی ویژه داشته باشند. 

حسین بازپور در پایان گفت: کتاب بعدی‌ام مجموعه داستان بزرگسالی تحت عنوان "قایق‌سواری روی تار عنکبوت" است که در سال آتی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز