رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در خراسان جنوبی

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۸۵۴۱۷
رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی درباره نحوه برگزاری رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در این استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی درباره برگزاری رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در این استان گفت: اوایل شهریور سال جاری برای رویداد «هفته مهر سینمای ایران» فراخوان دادیم. شورای انتخاب و داوری از نهادهای گوناگونی همچون حوزه هنری، سازمان صداوسیما، مرکز آفرینش‌های بسیج و انجمن سینمای جوانان ایران برای گزینش آثار مشخص شد و در حدود ۱۰۴ اثر تولیدی به دست ما رسید.

وی افزود: پس از آن، هیات انتخاب تمام این آثار را مشاهده کردند و در نهایت ۴۰ اثر برگزیده شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی ادامه داد: در روند برگزاری این رویداد، با سازمان ثبت احوال هماهنگ کردیم و در مراسمی از محمدرضا حقگو، بازیگر پیشکسوت استان خراسان جنوبی به عنوان سند هویتی و چهره‌ استان تجلیل شد. همچنین در مراسم اختتامیه، اجراهای موسیقی زنده داشتیم و مدیران حوزه هنری، سازمان صداوسیما، بسیج هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر حضور داشتند.

فرخنده درباره استقبال هنرمندان از رویداد «هفته مهر سینمای ایران» بیان کرد: باتوجه به اینکه این رویداد برای نخستین بار برگزار شد، استقبال خوبی از آن شکل گرفت. برای هنرمندان فضای انگیزشی خوبی ایجاد کرده بود و متقاضی استمرار این رویداد بودند.  

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در پایان تشریح کرد: اگر این رویداد در سال آینده هم ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‌کنم که آثار بیشتری متقاضی حضور خواهند شد و رقابت جدی‌تری شکل می‌گیرد.

«هفته مهر سینمای ایران» به‌مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز