بهترین فیلم جشنواره سالانه لندن انتخاب شد

۱۴۰۱/۰۷/۲۵ - ۰۹:۵۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۷۴۵۶
بهترین فیلم جشنواره سالانه لندن انتخاب شد
«کورساژ» ساخته «ماری کروتزر» جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین جشنواره سالانه فیلم لندن را از آن خود کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «کورساژ» با نقش‌آفرینی «ویکی کریپس» که روایتی از زندگی الیزابت اتریش-مجارستان است، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد. 

ساخته «ماری کروتزر» که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد و در ادامه در جشنواره‌هایی چون سارایوو، تورنتو و سن سباستین هم به نمایش گذاشته شد، نماینده رسمی سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار است. 

فیلم «سرزمین خدا» ساخته «هالینور پالماسون» تقدیر ویژه جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم اول جشنواره هم به فیلم «۱۹۷۶» به کارگردانی «مانئلا مورتلی» رسید و فیلم «جوی لند» از «سعیم صدیق» هم تقدیر ویژه این بخش را دریافت کرد. 

در سایر بخش‌ها، «همه آنچه نفس می‌کشد» ساخته «شانوک سن» برنده جایزه بهترین مستند جشنواره شد و «زندگی کیف آبی» ساخته مشترک «لیسا سلبی»، «ربکا هرش لوید» و «الکس فرای» هم به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره انتخاب شد. 

«من پا ندارم و باید بدوم» به کارگردانی «یو لی» هم جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره را دریافت کرد. 

شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور انگلستان است که در تاریخ ۵ تا ۱۶ اکتبر (۱۳ تا ۲۴ مهر) در شهر لندن برگزار شد و «تفریق» ساخته مانی حقیقی و محصول ایران و فرانسه در بخش جسارت، «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی و محصول کانادا و ایران را در بخش سفر و فیلم کوتاه «پرونده» به نویسندگی و کارگردانی سونیا حداد و تهیه‌کنندگی پیمان شادمانفر هم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته شدند.

انتهای پیام/

نظر شما