جام جهانی در قرق خانواده تلویزیون/تلویزیون ناز سینما را خرید/پژمان جمشیدی به سینما برگشت

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۵۲۷
جام جهانی در قرق خانواده تلویزیون/تلویزیون ناز سینما را خرید/پژمان جمشیدی به سینما برگشت
مهمترین اتفاق در هفته ای که گذشت تصمیمات جدی خانواده تلویزیون برای پخش مسابقات فوتبال جام جهانی و انتخاب مجریان بود که به نظر مشخصا رسانه ملی با اتخاذ تدابیر ویژه تصمیم دارد از این اتفاق بزرگ جهانی استقبالی متفاوت داشته باشد.

مهربان هفته : تلویزیون با سینما 

پردیس سینمایی ملت

در حاشیه جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری با توافق محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، مقرر شد در گام اول تیزر ۵ فیلم سینمایی در حال اکران از طریق شبکه‌های تلویزیون پخش شود

این حمایت می تواند سینما را به اوج بازگرداند. سینما سالها به دنبال این فرصت بود اما امروز این چراغ سبز از سوی رئیس رسانه ملی نشان از یک حمایت فکورانه دارد و می تواند در روز های سخت سینما مردم را به سالن های سینما بکشاند.

چند فیلم حاضر روی پرده سینما که از امروز بخارست هم به آنها اضافه می شود نیازمند تبلیغات و حمایت هستند تا بتوانند به حداقل های لازم برای درآمدن هزینه های حداقلی برسند و در این مسیر تلویزیون به عنوان پر مخاطب ترین رسانه فعال می تواند بازویی حیاتی باشد.

تعامل سینما وتلویزیون و حتی شراکت به شیوه های مختلف راهکار هایی است که به زودی در خبرگزاری برنا به آن می پردازیم.

 در حاشیه جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری با توافق محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، مقرر شد در گام اول تیزر ۵ فیلم سینمایی در حال اکران از طریق شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

 در این جلسه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به رویکرد همکاری‌های جمعی دو سازمان، فعالیت کارگروه مشترک و تاکید بر گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: تعامل سازمان سینمایی و صدا و سیما، به منظور ارتقا و گسترش فرهنگ فیلم دیدن و رونق بیشتر سالن‌های سینمایی صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح، قرار است تیزر فیلم‌های سینمایی «بخارست»، «بامبالا»، «لوپتو»، «بیرو» و «طبقه یک و نیم» از شبکه‌های مختلف تلویزیون به آنتن پخش سپرده شوند.

خزاعی ضمن تاکید بر نزدیکی و تعامل هر چه بیشتر بین سینما و تلویزیون و به موجب آن، ترسیم چشم‌انداز روشنی پیش روی دست‌اندرکاران سینما، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما در ادوار مختلف، نحوه پخش تیزرهای فیلم‌های در حال اکران از تلویزیون بوده است که به نظر می‌رسد با این اقدام، در دوره جدید، گام‌های عملی و جدی در جهت رفع موانع برداشته شود.

وی اظهار کرد: صنعت سینما و اکران و عرضه فیلم‌ها به تبلیغات و حمایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی نیاز دارند. چرا که یکی از پرتکرارترین دغدغه‌ها و مشکلات سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان موضوع تبلیغات تلویزیونی فیلم‌ها در سال‌های گذشته و هم اکنون است که خوشبختانه، با تعامل خوب رؤسای سازمان صدا و سیما دور جدیدی از حمایت‌ها و همکاری‌های دو مجموعه سازمان سینمایی و صدا و سیما آغاز شده است.

به گفته وی، رونق اکران و اساساً صنعت سینما به سازوکارهای خبری و تبلیغاتی آن بستگی دارد. بنابراین به طور قطع ایستادن تلویزیون در کنار سینما و سینماگران بیش از گذشته منجر به رونق و شادابی سالن‌های سینما و رشد گیشه می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور، از آغاز به کار کارگروه سینما و تلویزیون که در دوره جدید اشاره و عنوان کرد: این کارگروه طی ماه‌های گذشته شکل گرفته و فعالیت مستمر آن با هدف رفع چالش‌ها و مشکلات سینما در حوزه‌های مختلف از جمله خرید رایت فیلم‌ها توسط رسانه ملی و بسته‌های خدمات تبلیغی و گفتمانی، به زودی آغاز می‌شود.

سورپرایز هفته: جام جهانی در تلویزیون

تیم ملی فوتبال

محسن برمهانی با اعلام خبر خریداری حق پخش کیفیت 4K تایید کرد که برای اولین‌بار پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از سیما با این کیفیت بالا خواهد بود.

محسن برمهانی معاون سیما همراه با مهندس علیرضا شریفی سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه، محمدرضا خوش رو مدیر شبکه نسیم، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما از شبکه فراتر 4k بازدید کردند و به همکاران این شبکه خداقوت گفتند.

صالحی مدیر شبکه فراتر در جریان این بازدید گزارشی از جدول پخش برنامه ها و آمادگی این شبکه برای پوشش رویداد بزرگ پیش رو ارائه کرد.

محسن برمهانی معاون سیما در جریان این بازدید گفت: به مدد و تلاش بی وقفه، شبانه روزی و مجاهدانه همکاران معاونت توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، شبکه  4K در این معاونت راه اندازی و برای مدتی راهبری شد و به تازگی در معاونت سیما از این ظرفیت و فناوری بهره می بریم.

وی افزود: امسال توفیق این را داریم که برای نخستین بار برای حدود نیمی از مخاطبان سیما، مسابقات جام جهانی فوتبال را با کیفیت 4K پخش کنیم و مردم عزیز و ورزش دوستان کشورمان می توانند مسابقات جام جهانی 2022 قطر را با این کیفیت بالا ببینند و لذت ببرند.

معاون سیما ادامه داد: عبارت 4K به عنوان لوگو در گوشه قاب شبکه «فراتر» حک شده و از آن جایی که شبکه بر پایه تکنولوژی است امید می رود که با قابلیت های معاونت توسعه و فناوری رسانه ان شاالله در سال های آینده، شبکه 8K با این الگو نیز راه اندازی و تقدیم مخاطبان شود.

برمهانی خاطر نشان کرد: اگر قرار بود تجهیزات و فناوری این شبکه تامین خارجی می شد باید هزینه های ارزی زیادی بابت آن پرداخت می کردیم، اما به مدد و همت بلند همکاران مان، متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان با هزینه بسیار کمتر شاهد بهره برداری از آن هستیم.

مهندس علیرضا شریفی سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه گفت: عزیزانی که مطلع هستند و از لحاظ جزئیات، ما را در این چند مدت اخیر رصد کرده اند می دانند که در تاریخ 9/9/99 این شبکه را به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم و در حد توان و امکانات موجود، مراکز استان ها را نیز زیر پوشش این شبکه قرار داده ایم.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی همکارانم این امکان برای هموطنانمان در شهرهای مرزی همچون بانه، مهاباد، آبادان و...، با نصب فرستنده های مورد نیاز فراهم شده است.

سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه اضافه کرد: طبیعتا در حال حاضر امکان پوشش سراسری  4K وجود ندارد که برای تامین اعتبار و توسعه زیرساخت های لازم و پوشش حداکثری، مساعدت ریاست محترم سازمان را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در این شبکه دقیقا همان سیگنال دریافتی و با همان کیفیت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد، عنوان کرد: این موضوع یک افتخار ملی محسوب می شود چرا که با این اقدام به نوعی بر لبه تکنولوژی روز دنیا در حال حرکت هستیم. هنوز بسیاری از کشورها در منطقه و جهان اسلام امکان استفاده از فرمت تصویری 4K را دارا نیستند ولی خوشبختانه در کشور عزیزمان با همت مهندسان و عوامل تولید داخلی این چرخه بنا شده و باعث افتخار است که بگوییم بخش هایی از این تکنولوژی را نیز بومی سازی کرده ایم.

شریفی خاطرنشان کرد: فرزندان ایران در رسانه ملی همواره دغدغه کیفیت را برای مردم دارند و تلاش جمعی ما به ویژه در حوزه فنی سازمان صدا وسیما این بوده است که با بهترین کیفیت ممکن در اقصی نقاط ایران پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه از طریق ماهواره در غرب آسیا(خاورمیانه) نیز این خدمت رسانی در قالب شبکه فراتر در حال انجام است، تاکید کرد: مردم عزیز به منظور آشنایی با فرکانس شبکه 4K و دیگر جزئیات مربوطه می توانند به آدرس اینترنتی iribuhd.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، شبکه «فراتر» هم اینک به عنوان یکی از کانال های شبکه نسیم در حال پخش است.

ژاپنی نامرغوب هفته : سینما رفتن ژاپنی ها

 سینما رفتن در ژاپن

بر اساس یک نظر سنجی در ژاپن ۹۴,۶ درصد از مردم این کشور معتقدند رفتن سینما تفریحی گران قیمت است.

کمپانی رسانه ای VOIX در پیمایشی که از مردم ژاپن داشته، سرانه سینما رفتن آنها را بررسی کرده است.

براساس این نظرسنجی که از ۵۰۰ زن و مرد ژاپنی صورت گرفته است، رایج ترین پاسخ «یک بار در سال» بوده که ۳۳٫۴ درصد مردم ژاپن، این نظر را داشته اند. ۲۶٫۲ درصد افراد نیز گفته اند به ندرت به سینما می روند. ۱۵٫۸ درصد هر چهار ماه یا شش ماه و ۱۵٫۴ درصد هم هر دو یا سه ماه به سینما می روند و در آخر ۹٫۲ درصد نیز گفته اند در ماه بیش از یک بار به سینما می روند.

بیماری کرونا و کیفیت فیلم ها دو دلیل مهم در اجتناب ژاپنی ها از رفتن به سینما می تواند باشد اما سوال دیگری که VOIX از پاسخ دهندگان پرسیده است، تصویر واضح تری در مورد اینکه چرا مردم ژاپن، این روزها چندان به سینما نمی روند، ارائه داده است. وقتی که از مردم پرسیده شد نظر شما در مورد قیمت بلیت سینما چیست؟ نسبت بسیار بالایی از پاسخ دهندگان پاسخ دادند قیمت بلیت فیلم ها در این کشور گران است. ۴۳ درصد از پاسخ ها «گران» و ۵۱٫۶ درصد «تا حدودی گران» بود که در مجموع به این معنی است که ۹۴٫۶ درصد از کسانی که از آنها این سوال پرسیده شد اعتقاد دارند رفتن به سینما یک تفریح گرانقیمت است.

قیمت یک بلیت استاندارد و معمول در ژاپن ۱۸۰۰ ین (معادل ۱۲٫۳ دلار آمریکا) است، البته که سینمادار ها در ژاپن برای بچه ها، افراد سالمند و همینطور روزهای اول هر ماه تخفیف قائل می شوند.

فاش کردن هفته :آناهیتا همتی

| آناهیتا همتی

آناهیتا همتی در اینستاگرام خود درباره سریال «باغ سرهنگ» آخرین اثری که از او در تلویزیون پخش شد، نوشت.

آناهیتا همتی بازیگر درباره آخرین سریالی که با عنوان «باغ سرهنگ» در تلویزیون از او پخش شد، روز گذشته ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در اینستاگرام خود نوشت: «آخرین کاری که از من در تلویزیون پخش شد. برای اینکه اجازه ندادند ادامه اش را بازی کنم، و زنده یاد مجید اوجی و فلورا سام با اینکه ادامه اش را نوشته بودند و تصویب شده بود به خاطر من از ساختنش انصراف دادند. آقای اوجی عزیز روحت شاد، یادت همیشه در قلب های ما جاودانه..

سریال «باغ سرهنگ» به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی، مجموعه تلویزیونی بود که در بهمن ماه ۱۳۹۲ از شبکه پنج سیما پخش شد. این سریال چند بار از شبکه آی‌فیلم نیز پخش شده‌است.

«فاخته» به دیار ابدی پر کشید

IMG_20221111_115915_015

استاد «برات‌الله شیبانی» پیشکسوت خوشنام صداوسیما و دیار ترشیز کهن به دیار باقی شتافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛استاد شیبانی بیش از 40 سال در حوزه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی درتئاتر و سینما و تلویزیون  سابقه فعالیت داشت .او در چندین سریال  همچون روایت عشق. یوسف پیامبر. فرستاده. تا صبح.  شکر تلخ و آفتاب زمین به عنوان بازیگر خوش درخشید  شیبانی  به نام هنری «فاخته» مشهور بود.

مراسم وداع و تشییع پیکر «فاخته»  جمعه مورخ 20 آبان در روستای محل تولد وی علی آباد کاشمرخواهد بود . روحش شاد .

دیده نشده هفته : رهبر انقلاب در تلویزیون

رهبر انقلاب

کارگردان مجموعه مستند «غیررسمی» در صفحه شخصی خود، پخش پنجمین قسمت از این مجموعه را اعلام کرد.

علی صدری‌نیا مستندساز از پخش مستند «غیررسمی 5» در صفحه شخصی خود خبر داد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت:

"در طول ساخت مجموعه مستند غیررسمی تلاش کرده‌ایم که در هر قسمت سراغ یک وجه ناگفته یا کمتر دیده شده از کار و فعالیت رهبر انقلاب برویم. از نوع ارتباط ایشان با فعالان حوزه‌های مختلف، بخش‌هایی از فعالیت و پیگیری موضوعات مرتبط با نخبگان توسط ایشان، نوع نگاه‌شان نسبت به مسائل فرهنگی و هنری و تفاوت این نگاه با برخی دیدگاه‌ها و سلیقه‌های دیگر، سابقه تاریخی بعضی از موضوعات و پیگیری ها و ارتباط‌ها و ناگفته‌هایی درباره ابعادی از زندگی شخصی ایشان.

تلاشمان در قسمت پنجم غیررسمی این بوده که دوباره سراغ روایتی تازه برویم؛ از یک روحیه خاص از دهه‌های گذشته تاکنون و از اعتقاد به نوعی از کار و فعالیت در تمام این سال‌ها...

این قسمت از غیررسمی تصاویری منتشر نشده دارد که برای خودمان به عنوان سازندگان اثر هم جذاب و دوست داشتنی بود. تصور می‌کنم پخش این تصاویر بعد از گذشت سال‌ها ارزش دیگری دارد. همچنین این قسمت به نظر من حرف‌های مهمی دارد برای فکر کردن و به کار بستن.

این مستندساز که چندی پیش از آماده شدن این مستند خبر داده و در نخستین اکران در همایش عمومی خدمت رسانی به مناطق محروم به نمایش درآمده بود، به آنتن تلویزیون می‌آید.

برنامه پخش این مستند بدین شرح است:

جمعه 27 آبان ساعت 15 شبکه سه سیما و ساعت 20 شبکه یک سیما

شنبه 28 آبان ساعت 21 شبکه افق

یکشنبه 29 آبان ساعت 20 شبکه مستند

پروانه هفته :صدور ۳۲ پروانه نمایش غیر سینمایی

 

  صدور 32 پروانه نمایش غیر سینمایی

شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش ۱۲ عنوان فیلم بلند داستانی، ۱۱ عنوان مستند و ۹ عنوان فیلم کوتاه داستانی موافقت کرد.

 شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیرسینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش ۱۲ عنوان فیلم بلند داستانی «خانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا خطائی و شاهرخ پناهی، «هارمونیکا» به تهیه‌کنندگی مشترک ارسلان حسینی، مجید صادقی و کارگردانی امید حسینی، «کوچه باغ انار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا اشکیانی، «کشمات» به تهیه‌کنندگی مازیار محمدی نژاد و کارگردانی علی صادق زاده، «گرم ترین روز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس داوودی، «فرانکفورت ۸ صبح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد رضا یکانی، «ده سال جدایی» به تهیه‌کنندگی فرهنگی هنری سینما رسانه آسیا و کارگردانی امین کاظم زاده، «۷۶۰۰» به تهیه‌کنندگی علیرضا اوسیوند و کارگردانی بهروز باقری، «آفتاب گرگ و میش» به تهیه‌کنندگی مشترک محسن دانشور‌، لیلا اشرفی و کارگردانی محسن دانشور، «ماه پیشونی و مادر بزرگ» و «شب روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر عباسی و داستانی بلند «وقتی خروس خواند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مژگان ترانه موافقت کرد.

همچنین ۱۱ عنوان فیلم مستند «قمرتاج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی و مهدی زارعی، «چشم‌ها و دست‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پناه بر خدا رضایی، «رنج زیر پوست» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محسن جعفری راد، «با آخرین نفس‌ها» به تهیه‌کنندگی فرشاد فدائیان و کارگردانی فراز فدائیان، «عمو سعید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین باقری و محمدجواد مزروعی، «آقا نعمت» به تهیه‌کنندگی مریم نقیبی و کارگردانی علی تک روستا، «همچون پرندگان ابراهیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی، مجموعه مستند «شرح حق، تاریخ شفاهی حقوق ایران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید آگاه، «سفر بهانه تو بود»، «سهم ما از زندگی» و «دست‌هایی از جنس آسمان» به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان پروانه نمایش آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند.

در این شورا برای ۹ اثر کوتاه داستانی «واداشته» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی و کارگردانی سیاوش گرجستانی، «مرد و پرنده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی امیدی‌نژاد، «تو را می‌شناسم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید رضا اطیابی، «آخرین زنگ» و «ایلدا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جعفر مهیاری، «مارپله» به تهیه‌کنندگی مصطفی رستم پور و کارگردانی مشترک مصطفی رستم پور‌ و عاطفه رضایان، «باقری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی بیگدلی، «پزشک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ایمانی و «اتاق ماساژ» به تهیه‌کنندگی محمد قدس و کارگردانی صحرا فاطمه اسدالهی پروانه نمایش صادر شد.

لژیونر هفته :تا فردا روی پرده‌ سینماهای فرانسه

  «تا فردا» روی پرده‌ سینماهای فرانسه

سینماهای فرانسه از فردا میزبان فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری هستند.

 فیلم «تا فردا» ساخته علی عسگری با عنوان فرانسوی «فقط یک شب» از چهارشنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در سینماهای فرانسه به پرده خواهد آمد.

این فیلم امسال در جشنواره برلین در بخش پانوراما شرکت کرده بود و بعد از آن در جشنواره‌های گوناگونی حضور داشت و جوایزی نیز بدست آورد که آخرین آن در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم والنسیای مدیترانه، در اسپانیا بود که علی عسگری برنده جایزه بزرگ اول جشنواره شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن را برای صدف عسگری به همراه آورد. جایزه اول به همراه سی هزار یورو، برای کارگردان و همچنین ۱۵ هزار یورو برای پخش کننده اسپانیایی این فیلم است.

داستان فیلم مربوط به فرشته دختر دانشجویی است که چون پدر و مادر او از شهرستان سر زده می‌خواهند به دیدار او بیایند می‌خواهد نوزاد خود را که والدین او از وجود آن خبری نداشته اند، مخفی نگهدارد. وی با بهترین دوستش عاطفه بدنبال راهی برای نگهداری این نوزاد برای یک شب می‌گردند. ایده فیلم از فیلم کوتاه قبلی کارگردان می آید. وی با این اثر مطالعه ای در نسل امروز مورد نظر دارد که با دقت به زوایای آن پرداخته شده است. تا فردا در ۸ سینما در پاریس و حومه و همچنین در تعدادی از شهرهای فرانسه بنمایش عمومی در می آید. نقدهای مطبوعات فرانسه نیز شروع شده که از فیلم تحسین کرده اند.

عوامل فیلم: کارگردان علی عسگری، سناریو علی عسگری و علیرضا خاتمی، بازیگران: صدف عسگری، پردیس شیروانی، غزل شجاعی، بابک کریمی و… هستند. فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه است که نیکی کریمی نیز یکی از تهیه کنندگان آن است.

نگران هفته :شبکه مخفی زنان

بن‌بست ساترا برای شبکه مخفی زنان

سریال «شبکه مخفی زنان» با عدم پاسخگویی ساترا برای پخش قسمت پانزدهم سریال» مواجه شد.

 قسمت پانزدهم سریال کمدی‌-تاریخی «شبکه مخفی زنان» که جمعه‌ها از پلتفرم نماوا پخش می‌شود، بیستم آبان‌ماه ۱۴۰۱ پخش نشد. روابط عمومی نماوا توضیحات زیر را در خصوص عدم پخش این قسمت ارائه می‌دهد:

«سریال شبکه مخفی زنان با وجود پیگیری‌های مدیران نماوا با عدم پاسخگویی از سمت ساترا روبه‌رو شد.

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تا این لحظه هیچ توضیحی مبنی بر دلیل عدم پخش این قسمت ارائه نداده است. لازم به ذکر است که تمامی چهارده قسمت پیشین این سریال بعد از ارائه ممیزی‌ها و اصلاحات از سمت ساترا و اعمال آن‌ها روی پلتفرم نماوا بارگذاری شده است.

نماوا ضمن عذرخواهی از تمامی مخاطبان محترم این سریال، در تلاش است تا پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان مربوطه دریافت و مشکل پخش این سریال را برطرف کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز